Mor og meget mere skriver:
Nogen med forstand på offentligt tilskud til medicin? Efter knap fire års deltagelse i et forsøg med ny sklerosemedicin har jeg nu fået besked om, at studiet afsluttes, da medicinen er godkendt i DK og snart kommer i handlen. Jeg anbefales at fortsætte med medicinen, som måske har æren for, at jeg fortsat er så godt som rask - men prisen står på medicin.dk anført som næsten 13.000 pr. måned!!
Kan jeg forvente, den når et leje, hvor andre end millionærer kan være med?
Det lyder desværre ikke som en unormal pris for nyopdaget medicin. Medicinalfirmaerne har jo patent, og dem der har udviklet det skal også have penge for at have brugt tid på at lave det. Men derfor er det stadig en vild stor pris
Når det har været på markedet noget tid, vil der begynde at komme kopiprodukter, der er billigere, men sådan er det desværre ikke i starten
Det koster også ca 70.000 om året at få HIV-medicin efter hvilken slags man får
Derfor er det godt at de ting man i DK køber på recept bliver billigere jo mere du køber. Hvis du køber for nok penge, får du vist nok 80% refundret. Men det tæller pr kalenderår, så hvis du kan vente med at købe til efter nytår vil det spare dig nogle penge
Og så bare i gang med at søge kronikertilskud. Du kan ikke miste noget ved det, og forhåbentlig kan du få det
Anmeld