Medicinpriser, tilskud m.v.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
10 svar
3 synes godt om
2. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Nogen med forstand på offentligt tilskud til medicin? Efter knap fire års deltagelse i et forsøg med ny sklerosemedicin har jeg nu fået besked om, at studiet afsluttes, da medicinen er godkendt i DK og snart kommer i handlen. Jeg anbefales at fortsætte med medicinen, som måske har æren for, at jeg fortsat er så godt som rask - men prisen står på medicin.dk anført som næsten 13.000 pr.  måned!!

Kan jeg forvente, den når et leje, hvor andre end millionærer kan være med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

modesty

Nogen med forstand på offentligt tilskud til medicin? Efter knap fire års deltagelse i et forsøg med ny sklerosemedicin har jeg nu fået besked om, at studiet afsluttes, da medicinen er godkendt i DK og snart kommer i handlen. Jeg anbefales at fortsætte med medicinen, som måske har æren for, at jeg fortsat er så godt som rask - men prisen står på medicin.dk anført som næsten 13.000 pr.  måned!!

Du må da kunne få kronikertilskud?

http://laegemiddelstyrelsen.dk/~/~/link.aspx?_id=7FEFFC60C8AE46D6868EE0BF271B429B&_z=z

Og tillykke med den succesfulde behandling. 

Anmeld

2. november 2013

Kløver

Mener man i særlige tilfælde kan få kronikør tilskud, men ved reglerne er skærpet, ellers er der ens ctr saldo, men det er jo meget dyrt når ma. Starter forfra, og bliver billigere og billigere til den nulstilles igen

Anmeld

2. november 2013

Mor og meget mere

modesty skriver:

Du må da kunne få kronikertilskud?

http://laegemiddelstyrelsen.dk/~/~/link.aspx?_id=7FEFFC60C8AE46D6868EE0BF271B429B&_z=z

Og tillykke med den succesfulde behandling. 

Det er så spørgsmålet, om det er en mulighed, da jeg ikke har fået diagnosen sklerose, men ét tilbagevendende, "sikkert" symptom, som giver 50 procents risiko for at få sygdommen - samt diverse mere diffuse symptomer. Og forsøgsmedicinen kan meget vel være det, der har forhindret/bremset nye attaks. 

jeg tænker bare, at ingen mennesker - stort set - har råd til så dyr medicin, så der må da komme en fast reduktion i prisen for alle, der får det ordineret. 

Anmeld

2. november 2013

Mor og meget mere

Maja84 skriver:

Mener man i særlige tilfælde kan få kronikør tilskud, men ved reglerne er skærpet, ellers er der ens ctr saldo, men det er jo meget dyrt når ma. Starter forfra, og bliver billigere og billigere til den nulstilles igen

13.000 kroner månedligt lyder bare helt urealistisk. 

Anmeld

2. november 2013

Tulipan

Mor og meget mere skriver:

Det lyder desværre ikke som en unormal pris for nyopdaget medicin. Medicinalfirmaerne har jo patent, og dem der har udviklet det skal også have penge for at have brugt tid på at lave det. Men derfor er det stadig en vild stor pris

Når det har været på markedet noget tid, vil der begynde at komme kopiprodukter, der er billigere, men sådan er det desværre ikke i starten
Det koster også ca 70.000 om året at få HIV-medicin efter hvilken slags man får

Derfor er det godt at de ting man i DK køber på recept bliver billigere jo mere du køber. Hvis du køber for nok penge, får du vist nok 80% refundret. Men det tæller pr kalenderår, så hvis du kan vente med at købe til efter nytår vil det spare dig nogle penge

Og så bare i gang med at søge kronikertilskud. Du kan ikke miste noget ved det, og forhåbentlig kan du få det

Anmeld

2. november 2013

Kløver

13.000 kroner månedligt lyder bare helt urealistisk. 

Men det er netop det du ikke skal pga ctr, kan ikke huske taksterne og du kan få tilskud ved kommunen eller det der kroniker tilskud

Vil anbefale du snakker læge. Og din sagsbehandler om problemet

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topics/statistik ,-priser-og-tilskud/tilskud-til-medicin/ctr---det- centrale-tilskudsregister

Anmeld

2. november 2013

modesty

Det er så spørgsmålet, om det er en mulighed, da jeg ikke har fået diagnosen sklerose, men ét tilbagevendende, "sikkert" symptom, som giver 50 procents risiko for at få sygdommen - samt diverse mere diffuse symptomer. Og forsøgsmedicinen kan meget vel være det, der har forhindret/bremset nye attaks. 

jeg tænker bare, at ingen mennesker - stort set - har råd til så dyr medicin, så der må da komme en fast reduktion i prisen for alle, der får det ordineret. 

Nej, det er godt nok pebret hvis der ikke er tilskud... Håber du finder en løsning.

Anmeld

2. november 2013

Mor og meget mere

Tulipan skriver:

Det lyder desværre ikke som en unormal pris for nyopdaget medicin. Medicinalfirmaerne har jo patent, og dem der har udviklet det skal også have penge for at have brugt tid på at lave det. Men derfor er det stadig en vild stor pris

Når det har været på markedet noget tid, vil der begynde at komme kopiprodukter, der er billigere, men sådan er det desværre ikke i starten
Det koster også ca 70.000 om året at få HIV-medicin efter hvilken slags man får

Derfor er det godt at de ting man i DK køber på recept bliver billigere jo mere du køber. Hvis du køber for nok penge, får du vist nok 80% refundret. Men det tæller pr kalenderår, så hvis du kan vente med at købe til efter nytår vil det spare dig nogle penge

Og så bare i gang med at søge kronikertilskud. Du kan ikke miste noget ved det, og forhåbentlig kan du få det

Jeg mener, at der kan være et patent på op til syv år, så kopiprodukter kan have lange udsigter... Men jeg håber på, den angivne pris er udtryk for, at der endnu ikke er besluttet, om der gives et generelt tilskud - produktet er jo ikke på markedet endnu. 

De må kunne rådgive mig på Skleroseklinikken, hvor jeg skal til afsluttende samtale snart - de vil også nævne alternative muligheder, altså medicin, som længe har været på markedet, men som ikke er så effektiv som "min". 

Anmeld

2. november 2013

Mor og meget mere

Maja84 skriver:

Men det er netop det du ikke skal pga ctr, kan ikke huske taksterne og du kan få tilskud ved kommunen eller det der kroniker tilskud

Vil anbefale du snakker læge. Og din sagsbehandler om problemet

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topics/statistik ,-priser-og-tilskud/tilskud-til-medicin/ctr---det- centrale-tilskudsregister

I første omgang må Skleroseklinikken kunne vejlede mig - og så må jeg jo tage den derfra og overveje alternativer, hvis prisen står til troende, eller tilskuddet er begrænset. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.