Kartoffelsuppen herhjemme står jeg altid for
Og den er intet mindre end fantastisk! 
Jeg tilsætter kartofler (obvious!)
hvidløg, løg, forårsløg, porre, gulerødder, timianstilke. Jeg skærer porre, gulerødder og forårsløg i fingertykke stykker efter selvfølgelig at have skrællet dem. De stykker putter jeg i een tallerken sammen med timianstilkene. I en anden tallerken putter jeg kartoflerne som jeg også skærer i fingertykke stykker. Først svitser jeg løgene, hvidløgene, timianstilkene, forårsløgene og porrerne sammen. Imens koger jeg vand og tilsætter oksebouillon og hønsebouillon. Så lægger jeg kartoflerne i gryden med de andre ting og hælder bouillonen over. Der lader jeg det så koge indtil kartoflerne går i stykker af sig selv når jeg prikker til dem med en gaffel. Alt imens har jeg sat baconternene over og rigeligt af dem, 3 små pakker eller een stor. Så blender jeg ingredienserne indtil det ikke ser ud til at være flere stykker og så tilsætter jeg en liter fløde!
Så skal det lige koge op og voila, verdens bedste kartoffelsuppe. Lækker cremet og virkelig velsmagende! Delikat, min yndlingsret - ihvefald den jeg selv laver

Anmeld