Kartoffel suppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.900 visninger
6 svar
4 synes godt om
2. november 2013

livhemdrup

Hej

jeg ville rigtig gerne lave kartoffel suppe til aftensmad men aner ik hvordan man gær så er der nogen med en god opskrift hvor der kan tilsættes bacon og gulerod stykker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

Hullabullabulla

livhemdrup skriver:

Hej

jeg ville rigtig gerne lave kartoffel suppe til aftensmad men aner ik hvordan man gær så er der nogen med en god opskrift hvor der kan tilsættes bacon og gulerod stykker?

Jeg plejer bare at koge nogle kartofler og porre møre i bouillonvand, hælde lidt af vandet fra og derefter blende det.. Efterfølgende kan tilsættes salt/peber evt andre krydderier og stegt bacon på toppen

Anmeld

2. november 2013

livhemdrup

Britt88 skriver:

Jeg plejer bare at koge nogle kartofler og porre møre i bouillonvand, hælde lidt af vandet fra og derefter blende det.. Efterfølgende kan tilsættes salt/peber evt andre krydderier og stegt bacon på toppen

Okay tak. 

Hvilkwn boullion bruger du?

Anmeld

2. november 2013

Hullabullabulla

livhemdrup skriver:

Okay tak. 

Hvilkwn boullion bruger du?

Grøntsags

Anmeld

2. november 2013

roenlund

det sammen som ovenfor men det bliver bedre synes jeg hvis der tilsættes løg og porrer...

og når man har blended det en lille klat fløde

Anmeld

2. november 2013

Lene Unik

Det er godt nok lidt tæt på aftensmad, men jeg plejer at koge kartofler, løg, gulerødder, chilli, hvidløg i krydret vand. Blendes når det er kogt mør.

Dertil bacon stykker, og hjemmelavet croutoner. Grov toast brød skåret i små firkanter, ristet på panden med lidt hvidløg. Virkelig lækkert.

Anmeld

2. november 2013

MortilElias2010

Kartoffelsuppen herhjemme står jeg altid for  Og den er intet mindre end fantastisk! 

Jeg tilsætter kartofler (obvious!)  hvidløg, løg, forårsløg, porre, gulerødder, timianstilke. Jeg skærer porre, gulerødder og forårsløg i fingertykke stykker efter selvfølgelig at have skrællet dem. De stykker putter jeg i een tallerken sammen med timianstilkene. I en anden tallerken putter jeg kartoflerne som jeg også skærer i fingertykke stykker. Først svitser jeg løgene, hvidløgene, timianstilkene, forårsløgene og porrerne sammen. Imens koger jeg vand og tilsætter oksebouillon og hønsebouillon. Så lægger jeg kartoflerne i gryden med de andre ting og hælder bouillonen over. Der lader jeg det så koge indtil kartoflerne går i stykker af sig selv når jeg prikker til dem med en gaffel. Alt imens har jeg sat baconternene over og rigeligt af dem, 3 små pakker eller een stor. Så blender jeg ingredienserne indtil det ikke ser ud til at være flere stykker og så tilsætter jeg en liter fløde!  Så skal det lige koge op og voila, verdens bedste kartoffelsuppe. Lækker cremet og virkelig velsmagende! Delikat, min yndlingsret - ihvefald den jeg selv laver  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.