Forstå de nye kh regler.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. november 2013

Anonym trådstarter

Mand tjener 13000 før Skat, 9000 udbetalt efter Skat. Nogen siger min kh falder fordi vi gift, pt får jeg 13000 før Skat, 10000 efter Skat. Den Jan 2014 Jeg får ikke noget eller hvad, får jeg ca 5000 før eller efter Skat?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Mand tjener 13000 før Skat, 9000 udbetalt efter Skat. Nogen siger min kh falder fordi vi gift, pt får jeg 13000 før Skat, 10000 efter Skat. Den Jan 2014 Jeg får ikke noget eller hvad, får jeg ca 5000 før eller efter Skat?

du vil få 5700 før skat som forsørger ca.

er du så på kh et år mere vil din kh blive sat endnu mere ned til ca. det halve i 2015

Anmeld

1. november 2013

LMX

Jeg mener det kommer an på ens alder?

Det rammer kun unge under 30år som vil få hvad der svarer til en SU i KH

Anmeld

1. november 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

du vil få 5700 før skat som forsørger ca.

er du så på kh et år mere vil din kh blive sat endnu mere ned til ca. det halve i 2015

Okay. Jeg regner egentlig ikke med at være på kh helt til januar, men jeg forstår bare ikke hvordan kan jeg få 5700 før Skat ca, min mand tjener jo 13000 ca før Skat, Det er jo netop to gange kh. Burde vi så ikke skulle leve for det? Har nemlig læst at hvis man er gift må man Max få hvad der svare til to gange kh 5700+5700= 11400 ca. Eller er det bare mig der er dum :-P

Anmeld

1. november 2013

Stine1989

Jeg forstår heller ikke de nye regler ;(
Jeg er på barsel penge fra kommunen da jeg blev arbejdsløs da jeg gik på barsel, og min barsel slutter til marts ca. Vil det så også gå udover mine barsel penge ? Min kæreste tjener omkring 24000 før skat

Anmeld

1. november 2013

SHERO

Jeg har opgivet at forstå reglerne. Snakkede med min ydelsessagsbehandler og hun kunne ikke engang fortælle mig det, for de skulle først på kursUs i nov. 2014 bliver et overgangs år så forsørger pligten bliver kun halv næste år.

Da hun skulle regne ud hvad jeg ville få kom det an på hvad min kæreste ville få hvis han fik kh, gør han ikke, mindet var det de ville regne ud fra.

Jeg er kommet i puljen som aktivitetsparat, selvom jeg ingen udd. Har men skal på barsel. Hvis jeg får aktivitets tillæg falder jeg vist ikke i ydelse, men så skal det lige modregnes min kæreste.. og der anede hun
Ikke hvordan det kom til at se ud, så tror man bare må væbne sig med tålmodighed.... suk

Anmeld

1. november 2013

Kofoed.

Det kommer an på, hvor gammel du er og om du er det der hedder uddannelses klar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.