"uld" eller "uld/bommuld"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
10 svar
4 synes godt om
31. oktober 2013

Kay

i min søgen på uld bodyer til elna... finder jeg mange "uld/bomuld"  

hun har nu haft lungebetændelse 2 gange på 3 måneder så derfor har vi besluttet at hun skal havde uldbody under alt hendes tøj... men skal det være uld eller udl/bommuld??

hvad er bedst og hvad er forskellen?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

Palaja

Jeg tror det er en smagssag... Der er  nogle som synes at den rene uld irriterer huden - bl.a. min datter. Hun havde ren uld sidst år, men hun blev rød og det kløede, dog vænnede hun sig til det efter en måneds tid.. I år har jeg købt med bomuld inderst, og det klager hun ikke over... Jeg tror ikke at uld/bomuld på samme måde kan transportere fugten væk fra huden, da bomulden inderst jo suger, men det er ikke noget jeg ved noget om. Men det varmer fint.

Og så er der jo forskel på om man køber den "rene" dyre uld, eller den lidt billigere superwash-model som man kan få i de fleste supermarkeder. 

Hvis det skal være den billige udgave vill jeg vælge den med bomuld på indersiden. Det har jeg gjort både til storesøster på 3 år og lillebror på 7 mdr. 

Anmeld

31. oktober 2013

Kay

Palaja skriver:

Jeg tror det er en smagssag... Der er  nogle som synes at den rene uld irriterer huden - bl.a. min datter. Hun havde ren uld sidst år, men hun blev rød og det kløede, dog vænnede hun sig til det efter en måneds tid.. I år har jeg købt med bomuld inderst, og det klager hun ikke over... Jeg tror ikke at uld/bomuld på samme måde kan transportere fugten væk fra huden, da bomulden inderst jo suger, men det er ikke noget jeg ved noget om. Men det varmer fint.

Og så er der jo forskel på om man køber den "rene" dyre uld, eller den lidt billigere superwash-model som man kan få i de fleste supermarkeder. 

Hvis det skal være den billige udgave vill jeg vælge den med bomuld på indersiden. Det har jeg gjort både til storesøster på 3 år og lillebror på 7 mdr. 

det er jo en ræn jungle 

Anmeld

31. oktober 2013

Sijac

Kay skriver:

KKli min søgen på uld bodyer til elna... finder jeg mange "uld/bomuld"  

hun har nu haft lungebetændelse 2 gange på 3 måneder så derfor har vi besluttet at hun skal havde uldbody under alt hendes tøj... men skal det være uld eller udl/bommuld??

Klart 50/50. Jeg kan ikke selv fordrage noget der kradser, som uld gør, og vil derfor slet ikke give mit barn det på

Anmeld

31. oktober 2013

Kay

Sijac skriver:

Klart 50/50. Jeg kan ikke selv fordrage noget der kradser, som uld gør, og vil derfor slet ikke give mit barn det på

når jeg mærker på 100%uld fra joha sys jeg ik det kradser?? 

Anmeld

31. oktober 2013

Palaja

Kay skriver:

det er jo en ræn jungle 

Ja og det er jo pisse dyrt! Så man vil jo helst ikke lave fejl. Jeg har brugt lige omkring 2500 kr på uldtøj til mine børn i år, AVS  

Anmeld

31. oktober 2013

Sørens

ULD!!! Merinould kradser overhovedet ikke! Det er dyrt men det virker!

Anmeld

31. oktober 2013

Kay

Palaja skriver:

Ja og det er jo pisse dyrt! Så man vil jo helst ikke lave fejl. Jeg har brugt lige omkring 2500 kr på uldtøj til mine børn i år, AVS  

Ja lige netop... Leder også efter det brugt =-O

Anmeld

31. oktober 2013

Jenny12

Kay skriver:

i min søgen på uld bodyer til elna... finder jeg mange "uld/bomuld"  

Uld eller uld/silke, aldrig uld blandet med bomuld.
Vi har meget uldtøj herhjemme, alt sammen dyrt ubehandlet og det kradser bestemt ikke.

Håber i snart er over alt den sygdom

Anmeld

31. oktober 2013

Palaja

Kay skriver:

Ja lige netop... Leder også efter det brugt =-O

Smartkids har 20 % på alt i dag, også uld hvis det er.

Jeg er generelt til at man køber brugt. Dog vil jeg være lidt betænkelig ved uld da du ikke kan være sikker på at sælger har behandlet det korrekt - altså vasket på uldprogram med uldsæbe. Hvis det vaskes forkert mister det de gode egenskaber der er ved uld, og så tænker jeg at det nok ikke kan blive heeeeelt rent ved 30 grader og med det dersens milde uldsæbe... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.