Nogle der har prøvet Flex-/fjernundervisning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.370 visninger
8 svar
0 synes godt om
31. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hejsa

Er der nogle af jer der har prøvet at tage det der hedder Flex-/fjernundervisning på VUC?

Hvordan foregår det? 

Og kan man tage det imens man egentlig skal på barsel, men at man så bare studere der hjemme i stedet for og så få SU?

Og hvor mange fag skal man have for at kunne få SU?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hejsa

Er der nogle af jer der har prøvet at tage det der hedder Flex-/fjernundervisning på VUC?

Hvordan foregår det? 

Og kan man tage det imens man egentlig skal på barsel, men at man så bare studere der hjemme i stedet for og så få SU?

Ja jeg læste fjernundervisning på vuc sidste år, ved siden af mit job.

Mener man skal have 21 timer for at få su, og så skal du møde op til minimum 1 fag. Men ved ikke om du kan slippe for at møde op når du er på barsel

Anmeld

31. oktober 2013

sr

det kommer vidst an på hvor du gør det henne, jeg læser lige nu 3 hf enkeltfag på flex og jeg skal ikke møde op overhovedet. Skal bare sørge for at aflevere til tiden. Derudover er det kun 17 timer der er nødvendigt for du (såfremt du har et barn under 7 år )

Mvh mig

Anmeld

31. oktober 2013

salix

Anonym skriver:

Hejsa

Hvordan foregår det? 

jeg har taget hele min HF på den måde og startet mens jeg var på barsel og da jeg havde et barn under 7 skulle jeg kun have 17 timer for at få su jeg skulle kun møde op til eksamen men man har opgaver der skal laves hver uge for at vise at man er studieaktiv....

Anmeld

31. oktober 2013

Koen.

salix skriver:

jeg har taget hele min HF på den måde og startet mens jeg var på barsel og da jeg havde et barn under 7 skulle jeg kun have 17 timer for at få su jeg skulle kun møde op til eksamen men man har opgaver der skal laves hver uge for at vise at man er studieaktiv....

Det er præcis samme her, jeg er i gang med HF..

Anmeld

31. oktober 2013

Anonym trådstarter

sr skriver:

det kommer vidst an på hvor du gør det henne, jeg læser lige nu 3 hf enkeltfag på flex og jeg skal ikke møde op overhovedet. Skal bare sørge for at aflevere til tiden. Derudover er det kun 17 timer der er nødvendigt for du (såfremt du har et barn under 7 år )

Mvh mig

Det lyder da godt. Starter sådan nogle hold op én gang om året eller hvordan?

Anmeld

31. oktober 2013

Anonym trådstarter

salix skriver:

Når man så har færdiggjort de fag, har man så ret til SU-klip derefter til at holde barsel med?

Anmeld

31. oktober 2013

salix

Anonym skriver:

Når man så har færdiggjort de fag, har man så ret til SU-klip derefter til at holde barsel med?

nej det mener jeg ikke man har... ( det er længe siden jeg blev færdig ) du kan enten holde barsel eller læse du kan ikke gemme dine barsels klip.... jeg gjore det at jeg tog 6 mdr. med dobbelt su mens jeg så kunne hygge med den lille også klemte jeg ballene sammen og blev klar til eksamen 

Anmeld

31. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hejsa

Hvordan foregår det? 

Hvis du har barn under 7 år når du begynder skal du kun ha 17 timer... Jeg har alm fag og så et fjernstudie.... Men kunne godt ha valgt alle på fjern men kemi og biologi ville jeg gerne ha på alm....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.