Åhr nej, hul i tanden :( hvad skal man gøre ved det:((3,5åer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
9 svar
13 synes godt om
30. oktober 2013

Anonym trådstarter

det er bare ikke det der må ske, mit yndling barn har fået et hul i sin tand, f...... Så trælS hvad skal jeg gøre ved det , m, er virkelig træls, og virkelig sur, og skriger nårder skal børstes tænder, det har ikke altid været lige næmt ( men er alligevel os som forældre S skyld for det vi køber tandpaster som passer til alderen, men kan der enlig fås noget uden alt for meget smag?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

Chris86

Anonym skriver:

det er bare ikke det der må ske, mit yndling barn har fået et hul i sin tand, f...... Så trælS hvad skal jeg gøre ved det , m, er virkelig træls, og virkelig sur, og skriger nårder skal børstes tænder, det har ikke altid været lige næmt ( men er alligevel os som forældre S skyld for det vi køber tandpaster som passer til alderen, men kan der enlig fås noget uden alt for meget smag?? 

Alm voksen tandpasta og tandlæge...

Anmeld

30. oktober 2013

CaWi

Anonym skriver:

ådet er bare ikke det der må ske, mit yndling barn har fået et hul i sin tand, f...... Så trælS hvad skal jeg gøre ved det , m, er virkelig træls, og virkelig sur, og skriger nårder skal børstes tænder, det har ikke altid været lige næmt ( men er alligevel os som forældre S skyld for det vi køber tandpaster som passer til alderen, men kan der enlig fås noget uden alt for meget smag?? 

Der er ikke så meget andet at gøre, end at smutte en tur til tandlægen med barnet, inden hullet bliver alt for stort.
Mange bruge bare den almindelige zendium til deres børn.

Anmeld

30. oktober 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Undskyld, men dit ynglings barn!?

Anmeld

30. oktober 2013

mor88

Du må ikke købe tandpasta der passer til alderen. Børnetandpasta er fyldt med al mulig lort, og det er skisme ikke godt for tænderne. Det vigtige med tandpasta er indholdet af fluor, og der er alt for lidt fluor i børnetandpasta. Vores datter bruger Colgate Karies control, men hvis det er for meget smag, kan i også prøve Zendium eller Sensodyne. Fluor indholdet skal være så tæt på 1500 ppm som muligt 

Det går ikke altid lige godt her hjemme med at børste tænder, men vi bruger det, at hun har en tandbørste i hånden selv, og vi har en. Så leger vi at hun børster tænder, og mor og far hjælper bare 

vedrørende hullet, så skal du bestille tid hos tandlægen hurtigst muligt!

Anmeld

30. oktober 2013

Anonym trådstarter

Okay det må jeG så prøve at købe noget andet end vi har, tror tandlæge vil gøre noget, hvor er det pinligt at barnet min har tand hul og ikke ret gammel

Anmeld

30. oktober 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Jeg ved ikke om det her kan hjælpe.. Min mor lavede en leg ud af det, med ''musemund'' og ''løvemund'', hvor der blev pjattet og gjort det til noget hyggeligt, i stedet for tvang og skrig og skrål.

Anmeld

30. oktober 2013

lineog4

Anonym skriver:

Okay det må jeG så prøve at købe noget andet end vi har, tror tandlæge vil gøre noget, hvor er det pinligt at barnet min har tand hul og ikke ret gammel

Hvordan ved du der er hul hvis du ikke har været til tandlæge? Prøv at gøre tandbørstning til en hyggestund, ved det kan være svært for har selv haft en der nægtede.

og kan det ikke blive hyggeligt så er det bare at vise du bestemmer og du gør det. Ds min var lille sad jeg på gulvet med spredte ben, lagde hans hoved op mod mig og lagde benene over hans arme og holdt ham fast og kunne børste. Samtidig sang jeg en sang og prøvede at lave hygge, men vigtigst var han forstod det ikke var til diskussion og han ikke fik rykket hovedet så jeg fik revet ham og han oplevede det kunne gøre ondt 

Anmeld

30. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Du går til tandlægen med dit barn med det samme - før kan du ikke vide om der er hul.

Så investere i en børne-elektrisktandbørste, det ændrede meget hos os. Til sidst er tandbørstning ikke til diskussion. Der skal børstes morgen og aften i min 2 min.

Anmeld

30. oktober 2013

Muhmi

Tandlæge, tandbørstning og ikke så meget sukker/sodavand/saft fremover. 

Men undrer mig lidt.. Har du et yndlingsbarn? Håber ikke du viser det overfor de andre/det andet barn/børn du har...? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.