Ny lejlighed... men liiidt bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

516 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. juli 2009

SHERO

Jahh jeg er jo gravid, og alene så har søgt noget større at bo i (end mine 40m2) Nu har jeg så været så heldig at få en stor lækker 3. væl. lej til ingen penge som jeg skal overtage til okt.
Men men meeeen... lejligheden er på 2. sal og er altså ret bekymret over hvordan pokker det kommer til at fungere med en nyfødt., når man f.eks. handler ind, både at skal have lift, indkøbsposer, evt. barnvogn slæbt op på anden sal...

Nogen der har nogen erfaringer med dette? kan det lade sig gøre hvis man knokler lidt... :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

Ox.

Tullen85 skriver:

Jahh jeg er jo gravid, og alene så har søgt noget større at bo i (end mine 40m2) Nu har jeg så været så heldig at få en stor lækker 3. væl. lej til ingen penge som jeg skal overtage til okt.
Men men meeeen... lejligheden er på 2. sal og er altså ret bekymret over hvordan pokker det kommer til at fungere med en nyfødt., når man f.eks. handler ind, både at skal have lift, indkøbsposer, evt. barnvogn slæbt op på anden sal...

Nogen der har nogen erfaringer med dette? kan det lade sig gøre hvis man knokler lidt... :-D

Jeg bor på 2.sal også, vi har barnevognen stående i et aflåst kælderrum, og så vil vi bruge vi liften op og ned af trapperne når vi har været ude at gå eller handlet ind

Anmeld

23. juli 2009

Klumpe-dumpe

Jeg bor på 3 sal. Og min barnevogn står også i låst kælderrum.

Vil stærkt anbefalde at købe en stor rygsække, så er det altså meget nemmere mht at få varene op.

-Og når bebes bliver større, er en bæresele rigtig god. Dog stadig perfekt med rygsækken.

Så jo det kan lade sig gøre... Med lidt sved på panden

Anmeld

23. juli 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg boede på 1 sal da mine børn var små, og må da indrømme at jeg var lidt træt af det. Men der var så heller ikke plads til at vi kunne have barnevognen nedenunder, så den skulle med op og ned hver dag, og det blev jeg lidt træt af. Men hvis du har mulighed for at have vognen i for eksempel et kælder-rum, er det vel ok. Så kan du jo evt købe en altan-barnevogn til at have stående på altanen så baby stadig kan sove udenfor. Og så slemt er det vel heller ikke at gå en extra gang op og ned fordi man har handlet.
Mine børn voksede meget stærkt, så jeg havde en voksipose til dem da de var vokset ud af liften, så kunne jeg stadig bære dem op og ned uden at vække dem hvis de var faldt i søvn.

Anmeld

23. juli 2009

Ayasmor

Jeg bor på anden sal, og er også alene med min datter.. Jeg har barnevognen til at stå fastlåst i opgangen, og brugte liften til at bærer op og ned med da hun var så lille... Det er ikke helt nemt til at starte på med at gå med fuld oppakning op, men det kan lade sig gøre... og man vænner sig hurtigt til slæbet. Nu er hun blevet så stor at jeg kan have hende på armen, eller i en sele/slynge, hvilket gør det lidt nemmere, da jeg med selen pludelig har to hænder fri... Men det kan ihvertfald sagtens lade sig gøre.. Ingen er i stand til at slæbe mere end en mor..

Og stort tillykke med lejligheden..

Anmeld

23. juli 2009

Sjl-msl-Mkl

Hej.

Jeg flyttede op på 3. sal i April 08 og fødte så Maj 08 - jeg havde de største problemer med og komme op og ned da jeg var gravid. Jeg brugte min lift til og få min datter frem og tilbage. Og en rygsæk til alle mine mange indkøb. Min barnevogn har stået i mit aflåste kælderrum - indtil hun begyndte i dagpleje, så står den der over i hverdagene. og nu står den bare i opgangen i weekend. Så har jeg så en klapvogn stående på min altan, derved har hun så mulighed for og sove ude. Det har jeg været meget glad for.

Jeg har nogen gange været træt af pg bo så langt oppe. Men se det fra den lyse side: Der er ingen forbi gående der kan kigge ind og så får du mange muskler når du skal bære så meget!

Anmeld

23. juli 2009

Zeta

Tullen85 skriver:

Det ville jeg ikke være så bekymret for. Det vigtige er mere plads til billig penge. Angående barnevogn, så vælg en super letvægt, f.eks. en Brio Sing, eller nogen af alle de andre mærker. Når du har handlet ind lader du vognen stå indenfor, bærer dine poser op og stiller, går ned igen, henter den lille, og stiller måske vognen på plads i samme smut. Jeg tror det er planlægning og vælge super letvægtsmaterialer der skal til.

Husk en god kædelås til vognen, der blir desværre stjålet mange barnevogne.

PS: der er folk der bor på 5. sal alene og skal stille barnevognen et stykke væk i en cykelkælder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.