Nu forsøger jeg med mit første indlæg 
Min datter, Ida, på snart 4 år har altid haft en ret rund mave. Hun er derudover også meget svajrygget. Som spæd havde hun altid problemer med at få afføringen ud og nu hvor hun er ældre har vi lært hende at drikke meget vand "så lorten kan komme ud". Hun får ofte ondt i maven hvis hun ikke drikker meget vand og det kunne tyde på, at hun altid er forstoppet. Jeg har spurgt lægen som siger, at små børn jo har tykke maver.... men altså, nu er hun jo ved at være en større pige og der er stadig ikke store tegn på ændring. Jeg har tænkt mig at spørge lidt mere indtrængende næste gang vi er til lægen (4 års undersøgelsen). Man kan i øvrigt tydeligt se når hun har lavet en stor portion afføring - så bliver maven fladere!
Jeg har længe overvejet om hun er allergiker (mælk eller gluten). Vi forsøgte en måned uden mælk da hun var helt lille, men det virkede ikke til at have nogen effekt. Måske var perioden for kort?!
Ida ammede desværre kun i en måned. Derefter fik hun mme. Jeg vil dog sige, at hun altid fra fødslen har haft denne store mave. Så umiddelbart burde mme ikke være årsag til "problemet".
En pædagog sagde for et par år siden, at det kunne være fordi hun har en meget lang krop. Så længe hendes hofter er smalle så kan kroppeb ligesom ikke blive rettet ordentligt ud. Det havde hun oplevet med hendes egen datter. Jeg har så gået og ventet på at de hofter skal blive breddere i et par år nu.....!
Andre herinde med børn som har en tyk mave????
Bukser er ikke bare noget man køber. Det er noget man eftersøger og når det endelig lykkedes så kan man ikke få armene ned! Kjoler må ikke have bærestykke for det ser temmelig mærkeligt ud når maven stritter ud
Andre der kender til den slags tøjproblemer? 
Anmeld