Hvordan regner i det ud?! ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

316 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej alle.

Måske et underligt spørgsmål (men er hellere ikke så klog ) - hvordan regner i ud hvor langt i ville være henne / hvor langt i er henne?! - Når i foreksempel skriver 4+1, 3+2 osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Hej alle.

Måske et underligt spørgsmål (men er hellere ikke så klog ) - hvordan regner i ud hvor langt i ville være henne / hvor langt i er henne?! - Når i foreksempel skriver 4+1, 3+2 osv.

Du regner det ud fra hvornår du sidst havde din mens. Søg evt. på terminsberegner, på Google.

Anmeld

27. oktober 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

Hej alle.

Man regner altid fra sidste menstruations første dag. Så i princippet, så er man faktisk ikke gravid når man starter med at regne, men det er forskelligt, hvornår ægløsning ligger fra kvinde til kvinde. Derfor går man altid ud fra sidste mens' 1. dag, som er 0+0. Dvs., at den dag du kan har ægløsning er 2+0 og den dag du kan teste positivt, der vil man være 4+0 (forudsat, at ens cyklus er 28 dage).

Anmeld

27. oktober 2013

Mie89

Anonym skriver:

Hej alle.

Den dag du forventer din menstruation vil være 4+0 og dagen efter vil være 4+1  

4+0 er 4 fulde uger henne 

4+1 er 4 fulde uger + 1 dag 

Den dag du har termin vil være 40+0

Håber det gav lidt mening for dig 

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Man regner altid fra sidste menstruations første dag. Så i princippet, så er man faktisk ikke gravid når man starter med at regne, men det er forskelligt, hvornår ægløsning ligger fra kvinde til kvinde. Derfor går man altid ud fra sidste mens' 1. dag, som er 0+0. Dvs., at den dag du kan har ægløsning er 2+0 og den dag du kan teste positivt, der vil man være 4+0 (forudsat, at ens cyklus er 28 dage).

Okay lyder indviklet, men mon ikke jeg lærer det når ønske-babyen engang er der. - Har bare undret mig og tænkte nu ville jeg spørger, da i altid er søde til at hjælpe herinde

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mie89 skriver:

Den dag du forventer din menstruation vil være 4+0 og dagen efter vil være 4+1  

4+0 er 4 fulde uger henne 

4+1 er 4 fulde uger + 1 dag 

Den dag du har termin vil være 40+0

Håber det gav lidt mening for dig 

Ja lidt - mange tak

Så den dag man tester posetiv, vil man være ca. 4 uger henne?! (Ved ikke om det er et dumt spørgsmål )

Anmeld

27. oktober 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

Okay lyder indviklet, men mon ikke jeg lærer det når ønske-babyen engang er der. - Har bare undret mig og tænkte nu ville jeg spørger, da i altid er søde til at hjælpe herinde

Ja, kan godt se, at det lyder indviklet på skrift. Men langt de fleste bruge nu bare en terminsberegner, der så fortæller en, hvor langt man er. Google er din ven Men hvis man ikke spørger, så får man jo heller ikke svar. Er sikker på, at du nok skal fange fidusen i det

Anmeld

27. oktober 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Ja lidt - mange tak

Så den dag man tester posetiv, vil man være ca. 4 uger henne?! (Ved ikke om det er et dumt spørgsmål )

Ja altså hvis det er den dag hvor du skulle have mens så er du 4+0

Men som flere skriver så er det nemmeste at bruge terminsberegner på nettet i starten ihvertfald indtil man kommer ind i det. Det var også lidt forvirrende for mig da jeg blev gravid.

Men man lære det hurtigt.

Det er derfor rigtig rart hvis man husker og skrive den dag man har mens ned. Så man har styr på hvornår den første mens dag er. For på den måde kan du også se hvor lang din cyklus er. Og på den måde nemmere at finde ud af hvornår man forventer sin mens næste gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.