Kat og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. juli 2009

Bom

Ja overskriften siger næsten det hele...

Hvordan skal jeg forholde mig iforhold til mine katte når jeg bliver gravid??

Har hørt at man kan få en sygdom som gør barnet skadet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

Klumpe-dumpe

Hvis det KUN er inde katte, er det ikke så stort et problem. Dog skal du nok ha´en til at skifte bakken. og undgå deres høm høm.

Ude katte er jeg ikke helt sikker på,

Men tal med din læge om det, da han/hun ved hvad der er bedst.

Anmeld

23. juli 2009

Leneur

Mini-Terp skriver:

Ja overskriften siger næsten det hele...

Hvordan skal jeg forholde mig iforhold til mine katte når jeg bliver gravid??

Har hørt at man kan få en sygdom som gør barnet skadet....

Du skal bare lade din kæreste/mand tømme kattebakken. Det fik jeg at vide af min læge.

Anmeld

23. juli 2009

Bom

malucca09 skriver:

Hvis det KUN er inde katte, er det ikke så stort et problem. Dog skal du nok ha´en til at skifte bakken. og undgå deres høm høm.

Ude katte er jeg ikke helt sikker på,

Men tal med din læge om det, da han/hun ved hvad der er bedst.

Den ene er kun inde kat og den anden er både ude og inde...

Kæresten har bakke tjansen, og det har han haft i et år nu, hvor vi har prøvet..

Anmeld

23. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Der ligger vist en tråd eller to om det et eller andet sted.

Der er en bakterie i katteafføring som kan inficere dig og skade barnet. Men nogle mennesker har haft den sygdom som små og er derfor immune.. (influenza-viruslignende sygdom). Så man kan vist blive chekket hos lægen om man er immun og ellers skal man såmænd bare holde sig fra at skifte kattebakken... Så skulle du være OK... 

Anmeld

23. juli 2009

Ni-ko-li-ne

ja de har mange sjove bakterier de kære dyr.... men problemet er ikke så stort som de andre siger, hvis du får een til at tømme bakken :0)

Anmeld

23. juli 2009

Bom

Leneur skriver:

Du skal bare lade din kæreste/mand tømme kattebakken. Det fik jeg at vide af min læge.

Okay super, det gør han i forvejen..

Men jeg må stadig gerne nusse med dem??

Anmeld

23. juli 2009

Klumpe-dumpe

Rosa skriver:

Der ligger vist en tråd eller to om det et eller andet sted.

Der er en bakterie i katteafføring som kan inficere dig og skade barnet. Men nogle mennesker har haft den sygdom som små og er derfor immune.. (influenza-viruslignende sygdom). Så man kan vist blive chekket hos lægen om man er immun og ellers skal man såmænd bare holde sig fra at skifte kattebakken... Så skulle du være OK... 

Kom lige til at tænke på, bliver man ikke automatisk tjekke for det ved lægen, når de tager blodprøver til NF?? (Sys han tog såååå meget blod)

Anmeld

23. juli 2009

Leneur

Mini-Terp skriver:

Okay super, det gør han i forvejen..

Men jeg må stadig gerne nusse med dem??

Ja du må da så. Det gør jeg da ihvertfald med min søster's kat, så det er der ingen problemer i..... :-)
Måske sørge for ikke at komme i kontakt med bagenden.

Anmeld

25. juli 2009

quity

Den sygdom der er snak om kaldes toxoplamose. Og har enter du eller katten haft det tidligere er der ingen bekymring. Min læge sagde til mig, at nu skulle man jo ik være hysterisk, for hvis man bare sørgede for en god hygiejne såsom grundig håndvask og evt sprit hænderne af, så skulle man ik bekymre sig så meget. (jeg står som alene mor ergo skal jeg selv tømme kattebakker) Og ja du må gerne kæle med dine katte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.