Klage over babygråd i lejlighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.778 visninger
8 svar
1 synes godt om
25. oktober 2013

Anonym trådstarter

Vi har (retmæssigt) klaget over vores underboer, der larmer afsindigt meget.

Vi kan sagtens høre de andre beboere i opgangen men finder os i det da det trods alt er en opgang. Underboerne er tilgengæld virkeligt forfærdelige og boligforeningen har sendt dem en pårettelse da vi havde ret i vores klager.

De finder så ud af at det var os, der klagede, hvilket er fint nok.

Men nu har de sagt, at de vil have hævn og klage over at vi går rundt (eeh... ), at vi hører høj musik (vi skruer ned en time før tidsrammen og kan sagtens holde en samtale kørende da det er baggrundsmusik) og - min yndlings - at vores baby hele tiden græder.

Han er 5 måneder gammel og det værste han har grædt er 20 minutter om morgenen de sidste par dage pga. influenza. Ellers sover han igennem fra 19.00 til 5.30 og græder ikke, men brokker sig højst i 5 minutter hvis flasken lige skal varmes eller han er i pylret humør. Han er virkeligt en stille og rolig baby.

Jeg har skrevet til boligforeningen for at høre om det kan passe at vi skal klages over for hævn, men vil gerne høre om det virkeligt kan passe at de kan klage over at vores baby er en baby?

Kan vi risikere at blive smidt ud fordi baby græder og vi, tja, eksisterer i vores lejlighed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2013

StudPsyk

Ej, jeg er nærmest sikker på at I ikke kan smides ud over de! Det er jo normal støj som hører til i en lejlighed. Sikke noget pjat!

Anmeld

25. oktober 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Ej, jeg er nærmest sikker på at I ikke kan smides ud over de! Det er jo normal støj som hører til i en lejlighed. Sikke noget pjat!

Synes selv det ikke lyder sandsynligt men vil bare gerne være sikker. Har virkeligt ikke brug for mere at tænke på lige nu.

Tak for svar 

Anmeld

25. oktober 2013

Bettina90

Anonym skriver:

Vi kan sagtens høre de andre beboere i opgangen men finder os i det da det trods alt er en opgang. Underboerne er tilgengæld virkeligt forfærdelige og boligforeningen har sendt dem en pårettelse da vi havde ret i vores klager.

Men nu har de sagt, at de vil have hævn og klage over at vi går rundt (eeh... ), at vi hører høj musik (vi skruer ned en time før tidsrammen og kan sagtens holde en samtale kørende da det er baggrundsmusik) og - min yndlings - at vores baby hele tiden græder.

Han er 5 måneder gammel og det værste han har grædt er 20 minutter om morgenen de sidste par dage pga. influenza. Ellers sover han igennem fra 19.00 til 5.30 og græder ikke, men brokker sig højst i 5 minutter hvis flasken lige skal varmes eller han er i pylret humør. Han er virkeligt en stille og rolig baby.

Jeg har skrevet til boligforeningen for at høre om det kan passe at vi skal klages over for hævn, men vil gerne høre om det virkeligt kan passe at de kan klage over at vores baby er en baby?

Kan vi risikere at blive smidt ud fordi baby græder og vi, tja, eksisterer i vores lejlighed?

Har ingen ide om hvordan reglerne er - men i mine ører lyder det åndssvagt hvis man skulle kunne blive smidt ud fordi et barn græder (om det er sandt eller ej)

Anmeld

25. oktober 2013

Mother-love

Jeg tror bestemt ikke de vil godtage sådan en klage.
Og oftes tager ser de på om det er hævn. Altså hvis en lejer har klaget og den der er blevet klaget over pludselig klager over den som har klaget.
Dette mener jeg de ikke tager seriøst.

Og ellers får i bare de andre beboere i opgangen til at skrive under på at det "larm" der kommer fra jer ikke er unormalt larm.

Det er så træls med sådan nogle naboer/ underboer.

Anmeld

25. oktober 2013

Lone Jakobsen

æv med sådan en underbo... det kan bestemt ikke være sjovt at bo på den måde.

jeg ved af erfaring at babygråd ikke har nogen effekt ved en klage. i det man vælger at bo et sted hvor der bor andre... er en smule baby gråd hvad man kan forvente.

jeg boede på et tidspunkt i rækkehus hvor naboen havde klaget over vores hund. da jeg konfronterede hende med det sagde hun at hun havde overvejet at klage over al den gråd der var hos os (og der var desværre rigtigt meget) men at hun ikke havde gjort det.

jeg fortalte hende at min lille søn var meget syg af børneeksem i særlig svær grad... og at han brugte nætterne på at kradse sin lille krop til blods... derfor græd han meget. så hvis hun kunne finde en løsning på min lille søns lidelser.. så ville jeg give hende al den nattero hun kunne ønske sig

jeg ville snakke med underboen om det. prøve om i på en eller anden måde kunne få lidt fred ind i opgangen.

Anmeld

25. oktober 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Synes selv det ikke lyder sandsynligt men vil bare gerne være sikker. Har virkeligt ikke brug for mere at tænke på lige nu.

Tak for svar 

Det er da også nogle værre idioter der bor under jer

Anmeld

25. oktober 2013

C-Dog

Hehe, der har vi også været. Hvis jeres boligforening er som vores vil de jo bare ryste på hovedet. Vores boligforening sagde ovenikøbet at de først og fremmest var et familie og ældreområde så hvis man ville slippe for børns larm inden sengetid og de gamles godmorgen radio kl 06 hver morgen skulle man overveje at leje deres ungdomsboliger i stedet ;-) de endte med at smide vores naboer ud. Med politiets hjælp.

Anmeld

25. oktober 2013

jydeinden

Anonym skriver:

hvis det kun er en klage fra en person sker der ingenting ved det, jeg mener det er minimum halvdelen af beboerne i en opgang som skal klage og vist oven i købet over en periode førend der evt kan blive tale om at blive smidt ud.. de fleste boligforeninger vil formenligt knap nok tage sig af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.