Børnesikret hjem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. juli 2009

Lærke90

Hvordan har i børnesikret jeres hjem?
Har i skriftet alle jeres "skarpe" møbler ud med nogle med rundehjørner da i fik barn?

Har selv tænkt mig at skifte sofaborde og sådan noget ud, men ved ikke hvornår man er for "hys"  
Jeg er bare altid over små poder når de begynder at gå rundt, fordi jeg er så bange for at de slår deres små hoveder ind i en kant

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

Klumpe-dumpe

Lærke90 skriver:

Hvordan har i børnesikret jeres hjem?
Har i skriftet alle jeres "skarpe" møbler ud med nogle med rundehjørner da i fik barn?

Har selv tænkt mig at skifte sofaborde og sådan noget ud, men ved ikke hvornår man er for "hys"  
Jeg er bare altid over små poder når de begynder at gå rundt, fordi jeg er så bange for at de slår deres små hoveder ind i en kant

Jeg synes bestemt IKKE du er hys.

Jeg har selv et glas sofabord og har da også overvejet at skifte det ud.

MEn ved man kan få sådan dimser til at sætte på hjørnerne, så de ikke er skarpe.
Og så skal jeg da ha´de der man sætter i kontakter, så hun ikke propper sine fingre derind.

Og en lås til altanen, som er fra hendes værelse.

Ellers kan jeg ikke komme på noget, men det er jo også forskelligt fra hjem til hjem, hvor meget sikkerheds udstyr man har brug for.

Anmeld

23. juli 2009

Honningblomst

Jeg har taget det væk børnene kunne komme til skade med og selvfølgelig sat noget foran brændeovn og trappen(det blev dog fjernet da de blev 1 år, for så kunne de lære det selv)
Vaskepulver, piller, glas osv står højt og ellers er der ikke noget farligt her.
Hvis det bliver et problem med dit bord, så kan du sætte noget på hjørnerne i den korte tid det er nødvendigt-smiler- men måske det intet problem bliver..
Knus Eva

Anmeld

23. juli 2009

Kaufie

Vi har sat lås på de skabe, der indeholder farlige ting (og skraldespanden, men det var fordi vores katte gik i den), og flyttet få ting op i en højde vores søn ikke kan nå.

Vi prøvede med de hjørne-dimser til sofabordet. Men dem pillede han bare af - og så sad tapen tilbage - så de og tapen røg af igen, de var der jo aldrig alligevel. I sin tid som sofamosler af 1. grad har han kun en enkelt gang hamret hovedet ind i et hjørne så det blødte. Han har fået flere skrammer ved at falde over sit eget legetøj.

Vi har ingen trapper - kun udendørs, hvor han endnu ikke har fået lov at være alene - og nu ved han han skal sætte sig ned eller bede om at holde en i hånden når han skal op og ned.

Brændeovnsgitret var kun i brug de første par uger af sidste efterår - han lærte hurtigt at man ikke må røre den.

Anmeld

23. juli 2009

Lærke90

Mange tak for jeres besvarelser , så har man da en lille ide om hvordan andre bære sig ad ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.