Det bliver da et problem :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.161 visninger
10 svar
1 synes godt om
24. oktober 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg er blevet gravid, hvilket vi er mega glade for ! 

Men ..... 

Jeg skulle være startet på HG voksen til januar men i og med jeg har termin 6 juli og skal på barsel juni så kan jeg jo kun nå og tage første halv år , og det har jeg forhørt mig om de vil nok ikke tage mig ind for 6 måneder for at jeg så skal holde barsel 1 år da andet ikke er muligt for os som familie . 

Så det ender nok med og hende kontanthjælp

gbor meget kan man få det ? Er forsørger og har et barn . Bor med kæreste som arbejder ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

Aabye

Du vil få det der svarer til en SU.. 
I har gensidig forsørgerpligt, så hvis din kæreste tjerner mere end.. øhm.. et eller andet beløb så får du vist ingenting efter 1 januar 2014..

Sådan mener jeg at det er, men hæng mig ikke op på det.. 

Anmeld

24. oktober 2013

Anonym trådstarter

Line - med 2 boblinger skriver:

Du vil få det der svarer til en SU.. 
I har gensidig forsørgerpligt, så hvis din kæreste tjerner mere end.. øhm.. et eller andet beløb så får du vist ingenting efter 1 januar 2014..

Sådan mener jeg at det er, men hæng mig ikke op på det.. 

Er det ikke kun hvis begge er over 25 der er gensidigt ?  

Anmeld

24. oktober 2013

Aabye

Anonym skriver:

Er det ikke kun hvis begge er over 25 der er gensidigt ?  

Det ved jeg ikke.. Det tror jeg dog det er.. Men det skal du jo ringe til din kommune og forhøre dig om.. 

Problemet er at når du er under 25 må de give dig et uddannelses pålæg, det betyder at du SKAL starte på en uddannelse og gennemføre den, hvordan det så kommer til at hænge sammen med barsel og graviditet ved jeg så ikke.. 

Anmeld

24. oktober 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Men ..... 

Jeg skulle være startet på HG voksen til januar men i og med jeg har termin 6 juli og skal på barsel juni så kan jeg jo kun nå og tage første halv år , og det har jeg forhørt mig om de vil nok ikke tage mig ind for 6 måneder for at jeg så skal holde barsel 1 år da andet ikke er muligt for os som familie . 

gbor meget kan man få det ? Er forsørger og har et barn . Bor med kæreste som arbejder ..

det er ganske korrekt hvad line skriver, kommunen kan tvinge dig i uddannelse, men det er meget forskelligt hvor strikse kommunen er.. og så vidt jeg ved er gensidig kun hvis du er over 25, eller hvis jeres indtægt overstiger 26.000 før skat til sammen

Anmeld

25. oktober 2013

tine1985

Hmm. Er du sikker på at uddannelsesstedet har ret til at afvise dig på det grundlag? Mange uddannelsesinst. har regler om at man ikke må gå på orlov det første studieår, men her plejer barselsorlov at være en undtagelse. Så hvis jeg var dig, ville jeg lige undersøge nærmere om de nu også har så meget at skulle sige! Det burde være til at finde på deres hjemmeside.

Held og lykke med det!

Anmeld

25. oktober 2013

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Jeg har valgt at tage halvårs enkeltfag på vuc..
Termin i maj.

Det var en mulighed og du kan jo vælge noget der vil give dig lidt merit når din barsel er færdig

Anmeld

25. oktober 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Men ..... 

Efter uge 12 får du 10.xxx og efter fødslen 13.xxx eller det fik jeg i hvert fald indtil jeg startede uddannelse her 1 sep 

Men der kommer jo nye regler her jan 2014 og jeg har allerede hørt om par der flytter fra hinanden pga alle de penge de mister - så jeg tror måske ikke man får så meget mere

Anmeld

25. oktober 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Men ..... 

Jeg er ret sikker på de ikke kan afvise dig på det grundlag. I princippet har de heller ingen ret til at vide det. 

Anmeld

25. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Må de afviser dig grundet graviditet? Og skal du egentlig sige det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.