om to årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

309 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. oktober 2013

Anonym trådstarter

Andre med børn på to som endnu ikke sætter ord sammen? Og som stadig kun bruger et ord af gangen. Fx "min!" "mere" "mor!" i stedet for fx "min sko" "mere mad" og "mor, kom!"

Min toårige sætter ingen ord sammen overhovedet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

ano14316

Anonym skriver:

Andre med børn på to som endnu ikke sætter ord sammen? Og som stadig kun bruger et ord af gangen. Fx "min!" "mere" "mor!" i stedet for fx "min sko" "mere mad" og "mor, kom!"

For 3 uger siden satte Magnus ikke ord sammen.
Min guitar, det siger bum, den siger muhh, mors bil, fars bil osv osv... Altså der er på 3 uger kommet så mange nye ord/sætninger.. han blev 2 d. 8 okt.

Anmeld

24. oktober 2013

twinny

Mine drenge er 2 år og 1 måned.  Det er først inden for det sidste par måneder de kan sætte ord sammen. Dog meget begrænset, da deres ordforråd ikke er så stort endnu. 

De kan:

Åhh nej. 

Nej,  det er mig/min. 

Der er mor/muuh/far eller lign. 

Hej mor/far osv. 

Anmeld

24. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

samme her

eller han er kun lige begyndt på det meget meget lidt med f.eks. far tøj eller far sov... for at sgie at far skal tage tøj på eller skal sove videre om morgenen når vi siger farvel inden vi går i VS...

men i VS gør han slet ikke siger de...

Anmeld

24. oktober 2013

Chevro

Anonym skriver:

Hej :-)

Min søn har været ret langsom til at lære at kravle og gå, begyndte først at gå rigtigt for en måneds tid siden. Han er 16 1/2 md nu.

Men han kan sige ex. "Bella og Tilde" (hundene) "mor og far" "mig smage" "spise" "mad" kan sige som bilerne osv. Men tror nogle gange dem der er super hurtige motorisk, er lidt bagud sprogligt - og omvendt?

Har i hørt hvordan i selv var da i var små? :-) Mine forældre har altid sagt at jeg snakkede flydende som 2 årig, men har aldrig kravlet og gik sent? - og har på fornemmelsen min søn er som jeg selv var (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.