KH-reformen - Forældre"regler"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.094 visninger
12 svar
7 synes godt om
24. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg skriver som anonym, da jeg ikke ønsker at udstille nogen.

Jeg kender en pige (x) som er sammen med hendes kæreste og tilsammen har de 2 børn.

Pga. den nye reform, mister de ligesom mange andre, mange penge hver måned.

De har valgt at tage den beslutning at flytte fra hinanden, og have børnene en uge af gangen.

Mit spørgsmål er så - Hvor meget må forældrene/børnene være sammen "lovligt"? Må de tage på ferie sammen osv.?

Som jeg kan forstå på hende, kommer de til at bor hver for sig.
Men planen er at de skal spise sammen og lave en masse ting sammen.. Men hvor går grænsen?

Nogen der kender reglerne, eller kan smide nogle links ind?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg kender en pige (x) som er sammen med hendes kæreste og tilsammen har de 2 børn.

De har valgt at tage den beslutning at flytte fra hinanden, og have børnene en uge af gangen.

Mit spørgsmål er så - Hvor meget må forældrene/børnene være sammen "lovligt"? Må de tage på ferie sammen osv.?

Men planen er at de skal spise sammen og lave en masse ting sammen.. Men hvor går grænsen?

På forhånd tak

Jeg kender en der engang fortalte at man slet ikke må have ting hos hinanden f.eks. og man må ses måske 2 gange om ugen, ellers kunne man jo ligeså godt bo sammen i kommunens øjne.

Så 2 gange om ugen uden at have ting hos hinanden - og så specielt hvis de er kærester der i forvejen boede sammen og så kun flytter fra hinanden fordi de mister penge - det vil kommunen jo se endnu mere ned på

Anmeld

24. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hej piger

På forhånd tak

De må IkkE spise sammen, de må ik engang tag skralde spanden med ud... Ikke passe børn ved hinanden osv.... Og max sove sammen 2 dage om ugen....  I vores kommune er flere blevet straffet for at lave ting sammen, spise sammen osv.... Min veninde har været i søgelyset fordi ende og eks'en tig til Bingo sammen og kørere sammen dertil

Anmeld

24. oktober 2013

Kløver

Det må man ikke, laver man ting sammen, bliver betragtet af andre som par osv osv så er man ikke enlig, så det kan ikke betale sig

Anmeld

24. oktober 2013

stjernehimmel

stjernehimmel skriver:

De må IkkE spise sammen, de må ik engang tag skralde spanden med ud... Ikke passe børn ved hinanden osv.... Og max sove sammen 2 dage om ugen....  I vores kommune er flere blevet straffet for at lave ting sammen, spise sammen osv.... Min veninde har været i søgelyset fordi ende og eks'en tig til Bingo sammen og kørere sammen dertil

Og NEJ man må INTET have ved hinanden af ting... Overhovedet 

Anmeld

24. oktober 2013

Anonym trådstarter

Tak for Jeres svar

Jeg mente nok at kunne huske, at reglerne var meget strikse på det område.

Jeg ville ikke kunne leve på denne måde.

Anmeld

24. oktober 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg kan heller ikke helt forstå at det økonomisk kan betale sig. Så skal man jo have to husholdninger, to huslejer, måske to biler.. Hvis der en en økonomisk gevinst, så opvejer den ihvertfald ikke gevinsten for børnene ved at have begge sine forældre sammen, samt for forældrene at have sin kæreste ved sin side i hverdagen. 

Nå, men reglerne er ret strikse. Så de risikerer at blive taget for social bedrageri. 

Anmeld

24. oktober 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Jeg kan heller ikke helt forstå at det økonomisk kan betale sig. Så skal man jo have to husholdninger, to huslejer, måske to biler.. Hvis der en en økonomisk gevinst, så opvejer den ihvertfald ikke gevinsten for børnene ved at have begge sine forældre sammen, samt for forældrene at have sin kæreste ved sin side i hverdagen. 

Nå, men reglerne er ret strikse. Så de risikerer at blive taget for social bedrageri. 

De mener at det kun bliver dyrere for kommunen end for dem.

Anmeld

24. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

De mener at det kun bliver dyrere for kommunen end for dem.

det gør det osse, mht boligstøtte, fripladser osv...MEN det er ski kun indtil de bliver snuppet for SÅ betaler de dælme en dyr pris....på mange måder

Anmeld

24. oktober 2013

Sijac

Anonym skriver:

Hej piger

På forhånd tak

Man må ses 2 gange om igen og spise, er i tvivl om man må sove sammen, 1 gang om ugen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.