Hvordan med barns 1. Sygedag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

637 visninger
12 svar
3 synes godt om
24. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Godmorgen tøser

jeg kom lige til at tænke på, hvordan fungerer det egentlig med job og syge børn? Var hjemme med min søn i mandags, men kunne så heldigvis få sviger til at passe tirsdag-onsdag, men hvis hun nu ikk kunne det, hvad så? Det er første gang jeg har haft barns 1.sygedag, så jeg ved slet ikk lige hvordan det fungerer. Betaler man så selv de næste dage, bruger ferie eller hvad? 

Mor11

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

Mum33

Det kommer an på jeres overenskomst. Vi har barnets 2. Sygedag også, men mange har kun 1. Så må far, bedsteforældre, osv på banen. 

Anmeld

24. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Abemor skriver:

Det kommer an på jeres overenskomst. Vi har barnets 2. Sygedag også, men mange har kun 1. Så må far, bedsteforældre, osv på banen. 

Kommunalt ansat? Min mor er i børnehave og hun mente også at der var 2. Sygedag, men det er der ikk for os

men hvad hvis far eller bedster ikke kan tage over? Er det så bare selvbetalt fri eller ferie? 

Anmeld

24. oktober 2013

Mum33

Mor11 skriver:

Kommunalt ansat? Min mor er i børnehave og hun mente også at der var 2. Sygedag, men det er der ikk for os

men hvad hvis far eller bedster ikke kan tage over? Er det så bare selvbetalt fri eller ferie? 

Ja jeg er kommunalt ansat. Hvis man ikke her mulighed for at hente hjælp i familie mm, må man aftale m arbejdsgiver om man kan holde fri ( på egen regning), eller bruge ferie/ omsorgsdage. Men hvis ikke det er muligt, så ved jeg faktisk ikke hvilke muligheder man har 

Anmeld

24. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Abemor skriver:

Ja jeg er kommunalt ansat. Hvis man ikke her mulighed for at hente hjælp i familie mm, må man aftale m arbejdsgiver om man kan holde fri ( på egen regning), eller bruge ferie/ omsorgsdage. Men hvis ikke det er muligt, så ved jeg faktisk ikke hvilke muligheder man har 

Omsorgsdage? Hvad er det? 

Anmeld

24. oktober 2013

LMX

Du har 2 omsorgsdage om året pr barn indtil barnet fylder 9 år (eller er det 7år?)

Men ja fri for egen regning hvis barnet er syg udover 1. dag... Det er aldrig et problem på min arbejdsplads.. Vi har også 2 barns sygedage, men det er ikke sådan at man "bare" kan holde 2 dage. Man skal gøre alt hvad der er muligt for at afsætte barnet til anden side når det er sygt... Vi har også mulighed for at tage barnet med på arbejde såfremt det bare er lidt snue eller anden mild sygdom. Der er altid søde piger på kontoret der kan se efter dem. (Gælder selvf. ikke helt små børn - men større børn som kan sidde og beskæftige sig selv med tegninger osv)

Anmeld

24. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
LMX skriver:

Du har 2 omsorgsdage om året pr barn indtil barnet fylder 9 år (eller er det 7år?)

Men ja fri for egen regning hvis barnet er syg udover 1. dag... Det er aldrig et problem på min arbejdsplads.. Vi har også 2 barns sygedage, men det er ikke sådan at man "bare" kan holde 2 dage. Man skal gøre alt hvad der er muligt for at afsætte barnet til anden side når det er sygt... Vi har også mulighed for at tage barnet med på arbejde såfremt det bare er lidt snue eller anden mild sygdom. Der er altid søde piger på kontoret der kan se efter dem. (Gælder selvf. ikke helt små børn - men større børn som kan sidde og beskæftige sig selv med tegninger osv)

Er omsorgsdage en kommunal ting eller gælder det også alle i det private? Har aldrig hørt om det før nemlig 

Vi gør selfølgelig også hvad vi kan for ikke at skulle tage fri, men det er jo lidt problematisk når alle bedster også går på arbejde i samme tidsrum som os

Anmeld

24. oktober 2013

LMX

Mor11 skriver:

Er omsorgsdage en kommunal ting eller gælder det også alle i det private? Har aldrig hørt om det før nemlig 

Vi gør selfølgelig også hvad vi kan for ikke at skulle tage fri, men det er jo lidt problematisk når alle bedster også går på arbejde i samme tidsrum som os

Kan godt tænkes at det er overenskomstbestemt det med omsorgsdage...

Men ja.. Det er somme tider et puslespil der skal gå op når de små er syge...

Anmeld

24. oktober 2013

2børn2

Både barnets 1. og 2. sygedag er overenskomst bestemt. Ligesom omsorgsdage.

Så hvis man har 1. barnets sygedag så er resten for egen regning.. normalt er det ingen problem at få fri når man selv betaler.

Jeg er så heldig ikke at have nogen af delene, Og manden arbejder om natten så han har heller ikke ret til nogle.

Ret svært at få til at gå op ind i mellem..

Anmeld

24. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
2børn2 skriver:

Både barnets 1. og 2. sygedag er overenskomst bestemt. Ligesom omsorgsdage.

Så hvis man har 1. barnets sygedag så er resten for egen regning.. normalt er det ingen problem at få fri når man selv betaler.

Jeg er så heldig ikke at have nogen af delene, Og manden arbejder om natten så han har heller ikke ret til nogle.

Ret svært at få til at gå op ind i mellem..

Nej det er heller aldrig et problem for mig at få fri, det er bare træls økonomisk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.