Nogen modermærke-eksperter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.956 visninger
3 svar
5 synes godt om
23. oktober 2013

mor88

Hej piger,

Jeg har fået rigtig mange modermærker de sidste par år, alle er små og lysebrune, på nær et, der er kulsort. Det er også småt, ca 1mm diameter, eller det var det!! Jeg har pillet det af! 

Jeg har været bange om dette modermærke i et stykke tid, fordi det var så sort, men har ikke fået taget migg sammen og gå til lægen 

I aftes når jeg sad på sofaen og så tv, har jeg helt ubevidst pillet så meget ved det, at det faldt af  

Det var ligesom en tynd flage hud med en sort plet på, og indenunder er det frisk hud. Selvfølgelig blødte det lidt..

Nu er det så at jeg sidder her og tænker om det er farligt, det jeg har gjort? Ja jeg er faktisk rigtig bange, har en knude i maven og kan nærmest se kræften for mig 

Er der nogen, der kan sende mig nogle betryggende ord? Eller hvad ville i have gjort? Skal jeg tage til lægen i morgen?

puha... Jeg hader mig selv! Efter at jeg er blevet mor er jeg blevet SÅ bange for at dø! Bange for alle sygdomme...

på billedet ligger det på min pegefinger..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

Dinsen

jeg har ingen forstand på det, men vil foreslå du smutter en tur forbi lægen, bare for en sikkerhedsskyld 

Anmeld

24. oktober 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hej piger,

Jeg har fået rigtig mange modermærker de sidste par år, alle er små og lysebrune, på nær et, der er kulsort. Det er også småt, ca 1mm diameter, eller det var det!! Jeg har pillet det af! 

Jeg har været bange om dette modermærke i et stykke tid, fordi det var så sort, men har ikke fået taget migg sammen og gå til lægen 

I aftes når jeg sad på sofaen og så tv, har jeg helt ubevidst pillet så meget ved det, at det faldt af  

Det var ligesom en tynd flage hud med en sort plet på, og indenunder er det frisk hud. Selvfølgelig blødte det lidt..

Nu er det så at jeg sidder her og tænker om det er farligt, det jeg har gjort? Ja jeg er faktisk rigtig bange, har en knude i maven og kan nærmest se kræften for mig 

Er der nogen, der kan sende mig nogle betryggende ord? Eller hvad ville i have gjort? Skal jeg tage til lægen i morgen?

puha... Jeg hader mig selv! Efter at jeg er blevet mor er jeg blevet SÅ bange for at dø! Bange for alle sygdomme...

på billedet ligger det på min pegefinger..

Modermærker må gerne være sorte, men man skal være opmærksom hvis det ændrer farve eller hvis farven ikke er ensartet. Så modermærket ser helt fint ud. 

Du skal lade være med at pille dem af, da det kan forårsage ar og desuden vil det formentlig vokse ud igen. Der er, som altid, ligeledes risiko for infektion. 

Men slap helt af, du dør ikke af det!   Det har ihvertfald slet ingen indflydelse på om du får kræft. 

Anmeld

24. oktober 2013

SRP

Nu er jeg ret brun i huden så har en del modermærker og dit ser helt normalt ud. Det man skal holde øje med er 1: om det pludselig vokser markant over en cm 2: om det skifter farve og bliver rødligt mv. 3: om overfladen pludselig bliver ujævn og gør ondt. 

hvis man er i tvivl kan man altid få lægen til at kigge på det, men synes bestemt ikke dit der unormalt ud. ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.