Jeres rytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. oktober 2013

AnthonsMor

Hejsa mødre!
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan jeres rytmer er med jeres små 6-8 måneders babyer..
Min søn er 7 måneder og 3 dage, hvem tæller
Han bliver puttet til natten med en flaske mellem 20 og 21 om aftenen, vågner normalt ca. 1-2 gange om natten - når ikke han er syg, vi står op mellem 8 og 10 om formiddagen og der får han øllebrød, så får han en flaske omkring 14-15 stykker, aftensmad i form af købegrød, hvilket jeg er igang med at vænne ham af med, og spise vores mad, også putter vi igen..
Han sover efter "morgenmaden" og efter flasken om eftermiddagen, varigheden på lurene er meget forskellig fra dag til dag!

Hvordan ser jeres dag ud, når I går hjemme på barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2013

M&N

AnthonsMor skriver:

Hejsa mødre!
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan jeres rytmer er med jeres små 6-8 måneders babyer..
Han bliver puttet til natten med en flaske mellem 20 og 21 om aftenen, vågner normalt ca. 1-2 gange om natten - når ikke han er syg, vi står op mellem 8 og 10 om formiddagen og der får han øllebrød, så får han en flaske omkring 14-15 stykker, aftensmad i form af købegrød, hvilket jeg er igang med at vænne ham af med, og spise vores mad, også putter vi igen..
Han sover efter "morgenmaden" og efter flasken om eftermiddagen, varigheden på lurene er meget forskellig fra dag til dag!

Vores Malucca fylder 8 måneder på fredag.

Hun vågner imellem 7-9, herefter får hun med det samme noget grød blandet med noget frugtmos. Så får hun ren ble og rent tøj på til dagen og så leger vi indtil hun bliver småtræt, så får hun flaske og så putter vi til første lur.
Så sover hun alt imellem 1-3 timer.
Herefter får hun enten flaske eller rugbrød med noget pålæg. Det er lidt forskelligt i hvilken rækkefølge. Herefter ren ble og så leger vi videre indtil hun er træt igen. Så sover hun middagslur på ca. 1 time, så er vi klar til flaske igen og ren ble og leg.... Nogengange skipper hun sin 3. lur, det er lidt forskelligt, og så får hun enten lidt rugbrød til aftensmad, det kommer lidt an på om vi kan nå at lave aftensmad inden hun skal putte, men ellers får hun det vi spiser til aften og så får hun ren ble og nattøj på og bliver puttet imellem 19-20 og så vågner hun så der igen 7-9 og sådan fortsætter det

Hun har sovet igennem siden 2 måneders alderen så det med natflaske kan jeg ikke helt være med på.

Anmeld

23. oktober 2013

Hullabullabulla

AnthonsMor skriver:

Hejsa mødre!

Nicolai er 7,5 måned

Han står op 6:30-7 tiden og får havregrød ca 30 minutter efter

Kl 8 ca sover han 45 minutter

kl 10-10:30 får han en flaske og sover 45 minutter igen

kl 12:30-13 ca får han frokost, rugbrødshapsere med pålæg eller grød

Sover 45 minutter imellem frokost og næste måltid 

ca 15:30-16 får han yoghurt eller flaske

17:30-18 får han aftensmad, det kan være grøntsagsmos med kød, grød eller det vi får at spise (hvis det er ris/lasagne osv)

Mellem 19 og 20 godnatflaske og sover til næste morgen

Anmeld

23. oktober 2013

AnthonsMor

Britt88 skriver:

Nicolai er 7,5 måned

Han står op 6:30-7 tiden og får havregrød ca 30 minutter efter

Kl 8 ca sover han 45 minutter

kl 10-10:30 får han en flaske og sover 45 minutter igen

kl 12:30-13 ca får han frokost, rugbrødshapsere med pålæg eller grød

Sover 45 minutter imellem frokost og næste måltid 

ca 15:30-16 får han yoghurt eller flaske

17:30-18 får han aftensmad, det kan være grøntsagsmos med kød, grød eller det vi får at spise (hvis det er ris/lasagne osv)

Mellem 19 og 20 godnatflaske og sover til næste morgen

Hvad for noget yoghurt får han?

Anmeld

23. oktober 2013

Hullabullabulla

AnthonsMor skriver:

Hvad for noget yoghurt får han?

Naturel sødmælksyoghurt med lidt frugtmos og havregryn i

Anmeld

23. oktober 2013

AnthonsMor

Britt88 skriver:

Naturel sødmælksyoghurt med lidt frugtmos og havregryn i

Tak for det!

Tænker nemlig at lave vores rytme om snart, så den passer til vuggestuen, så han ikke får et totalt kulturchok når han starter til nytår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.