Er det mon det rigtige astmamedicin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

260 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. oktober 2013

Antioxi

Skal lige høre herinde, om jeg har fået det rigtige medicin. Jeg lider af astma, og har fast min AeroBec Autohaler og Oxis Turbohaler til forebyggende brug. Desuden har jeg længe haft Bricanylen til anfald.

Jeg har grundet travlhed idag haft min kæreste på apoteket for at hente min astmamedicin, og han er kommet hjem med en Terbasmin Turbohaler i stedet for Bricanylen. Lyder ikke helt rigtigt i min verden, så er der mon nogen der kan fortælle mig om det er "nogenlunde" det samme?

Er desuden i chok. Plejer normalt ikke at komme af med meget mere end en 500-600 kr. Idag lød regningen på 1154 kr.  Der røg den sidste slat penge vi havde til resten af måneden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

Rosengreen

Ja, det er det samme  Men sikke en regning! Plejer også "kun" at komme af med omkring 500 

Anmeld

22. oktober 2013

Tulipan

Antioxi skriver:

Skal lige høre herinde, om jeg har fået det rigtige medicin. Jeg lider af astma, og har fast min AeroBec Autohaler og Oxis Turbohaler til forebyggende brug. Desuden har jeg længe haft Bricanylen til anfald.

Jeg har grundet travlhed idag haft min kæreste på apoteket for at hente min astmamedicin, og han er kommet hjem med en Terbasmin Turbohaler i stedet for Bricanylen. Lyder ikke helt rigtigt i min verden, så er der mon nogen der kan fortælle mig om det er "nogenlunde" det samme?

Er desuden i chok. Plejer normalt ikke at komme af med meget mere end en 500-600 kr. Idag lød regningen på 1154 kr.  Der røg den sidste slat penge vi havde til resten af måneden 

Du skal huske altid at få det billigste ved apoteket, og hvis de ikke har det hjemme, så få dem til at bestille det. Der kan godt være meget stor forskel på priserne
Hvis du er i tvivl en anden gang, kan du slå din medicin op på min.medicin.dk og så kan du se om de to mærker indeholder det samme, og hvilken der er billigst
Får du ikke tilskud?

Anmeld

22. oktober 2013

ESV

Antioxi skriver:

Du skal bare kigge på pakken om det er det samme indholdsstof. Du har med al sandsynlighed fået et billigere præp. Med samme virkede indholdsstof. Men av en regning

Anmeld

22. oktober 2013

Antioxi

Tulipan skriver:

Du skal huske altid at få det billigste ved apoteket, og hvis de ikke har det hjemme, så få dem til at bestille det. Der kan godt være meget stor forskel på priserne
Hvis du er i tvivl en anden gang, kan du slå din medicin op på min.medicin.dk og så kan du se om de to mærker indeholder det samme, og hvilken der er billigst
Får du ikke tilskud?

Jo, plejer at få højeste tilskud man kan få. Normalt ville jeg også have fået det billigste, men nu var kæresten afsted det, og han var i tvivl om jeg ville have det. Noget af min anden medicin må jeg ikke substitioner for, da jeg ikke kan tåle det.

Anmeld

22. oktober 2013

Antioxi

Rosengreen skriver:

Ja, det er det samme  Men sikke en regning! Plejer også "kun" at komme af med omkring 500 

Blev også ret forbavset over det, da jeg så regningen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.