Hvordan og hvornår ny juletradition?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
12 svar
1 synes godt om
22. oktober 2013

LilleChelle

Ja, hvordan og hvornår brød i juletraditionerne fra barn? 

Her har vi fået barn, og vil nu gerne holde julen hjemme en gang imellem - men ingen af vores familier vil åbne op for nye traditioner  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

Noahmor

LilleChelle skriver:

Her har vi fået barn, og vil nu gerne holde julen hjemme en gang imellem - men ingen af vores familier vil åbne op for nye traditioner  

Nu er vores situation lidt anderledes, fordi jeg har to bonusbørn. Men vi har holdt jul hvert år siden jeg var højgravid for tre siden. Dvs hvert andet år har vi længe holdt uden mine forældre, men med svigerforældre og bonusbørn. 

Dvs. Det ene år holder vi jul med mine forældre, bror, svigerforældre og alle børn. 

Det andet år holder vi lillejuleaften med svigerforældre og mine bonusbørn og så juleaften med mine forældre og bror. 

I bestemmer jo selv om I vil holde jul hjemme, så må folk selv bestemme om de vil komme eller ej. 

Anmeld

22. oktober 2013

CaWi

LilleChelle skriver:

Vores forhold er fem år gammel. En gang har jeg holdt jul hos hans famile, ellers har vi holdt jul med hver vores familie.
Sidste år blev vi forældre, og holdte jul hos os selv for første gang. Begge vores familier var der. I år holder vi hos min familie. Næste år hos hans, og derefter holder vi hos os selv. Så kan dem der vil, komme og holde jul med os

Anmeld

22. oktober 2013

Ellie79

LilleChelle skriver:

Da vores datter var 4 år meddelte vi at vi ikke orkede at drøne rundt imellem familierne.. pakke gaver ind i bil og ud af bil. Vi inviterede alle og sagde at vi holde jul hjemme. Alle var velkomne, men de skulle ikke regne med vi kom hjem til dem hvis de meldte afbud. Siden har hele min familie og min kærestes familie holdt jul sammen md os og alle hygger sig så meget, men mest af alt nyder mine unger at stå op næste dag og lege med deres gaver 

Anmeld

22. oktober 2013

Kris89

Vi har indtil nu kørt med hvert andet år mine forældre og hvert andet år hans forældre.

vi blev selv forældre for 14. dage siden og fra nu af holder vi jul hjemme og så er alle velkomne.
Det lyder til både mine forældre, mandens forældre + mandens bedstemødre kommer

Vi har bestemt vi ikke orker det ræs med julegaver frem og tilbage og en dreng der de første år skal i sin seng uanset om det er juleaften eller ej, så er det altså bare ti gange lettere at forældre kommer til os.

Vi holder så heller aldrig jul med vores søskende.

Anmeld

22. oktober 2013

B&J

her bliver den også svær for jeg har det sådan vi elsker at lave mad her hjemme så vi vil gerne holde det hjemme..

og det er min mor og søskende med på men min svigerfamilie ja suk de er ikke til at rokke

Anmeld

22. oktober 2013

jydeinden

her er det uhyr nemt, jeg holder altid jul med mine forældre så længe de lever, og så længe de gerne vil stå for det siger vi bestemt IKKE nej tak

Anmeld

22. oktober 2013

Muffin_girl

B&J skriver:

her bliver den også svær for jeg har det sådan vi elsker at lave mad her hjemme så vi vil gerne holde det hjemme..

og det er min mor og søskende med på men min svigerfamilie ja suk de er ikke til at rokke

Er det så dig jeg skal lokke gode råd ud af? I forhold til madlavning ...

Anmeld

22. oktober 2013

B&J

Aalborg_Pigen skriver:

Er det så dig jeg skal lokke gode råd ud af? I forhold til madlavning ...

det kan være jeg bruger min 1-2 timer om dagen på at lede efter opskrifter og prøver en masse nyt og ligger dem ind så jeg en dag printer dem ud og laver min egen mappe

Anmeld

22. oktober 2013

Muffin_girl

B&J skriver:

det kan være jeg bruger min 1-2 timer om dagen på at lede efter opskrifter og prøver en masse nyt og ligger dem ind så jeg en dag printer dem ud og laver min egen mappe

Jeg har brug for MASSER af gode råd til maden til jul

Jeg elsker også opskrifter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.