Ny med PCOs - kan i hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
2 svar
0 synes godt om
22. oktober 2013

Smukkert

Jeg har i dag fået konstateret PCOs ved min læge, grundet for højt indhold af mandligt kønshormon i blodet, overvægt (har taget knap 20kg på, på kun 8 måneder!!!), samt cyklusser på mere end 35 dage.

Jeg har fået recept på xenical (lidt ligesom ALLI). Lægen vil IKKE give mig Methformin, som jeg har læst skulle være godt for folk med PCOs.

Jeg havde en missed abortion for 5 måneder siden og har siden da gået og frygtet om jeg ville få flere børn. Nu ved jeg så, at jeg har PCOs, men min viden er meget ny, så jeg vil rigtig gerne høre noget fra andre, som lider af samme sygdomme og er overvægtige og hvad i har gjort /evt. fået af medicin for at tabe jer.

Lige nu planlægger jeg som sådan ikke en ny graviditet, men jeg forhindrer det heller ikke i at ske. Altså ingen præventionsmidler.

Hvordan foregår det, hvis man en dag vil ha hjælp til at blive gravid? Er der regler for hvordan en BMI skal være osv...?

Håber på at modtage gode råd <3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

esioul

Smukkert skriver:

Jeg har i dag fået konstateret PCOs ved min læge, grundet for højt indhold af mandligt kønshormon i blodet, overvægt (har taget knap 20kg på, på kun 8 måneder!!!), samt cyklusser på mere end 35 dage.

Jeg har fået recept på xenical (lidt ligesom ALLI). Lægen vil IKKE give mig Methformin, som jeg har læst skulle være godt for folk med PCOs.

Jeg havde en missed abortion for 5 måneder siden og har siden da gået og frygtet om jeg ville få flere børn. Nu ved jeg så, at jeg har PCOs, men min viden er meget ny, så jeg vil rigtig gerne høre noget fra andre, som lider af samme sygdomme og er overvægtige og hvad i har gjort /evt. fået af medicin for at tabe jer.

Lige nu planlægger jeg som sådan ikke en ny graviditet, men jeg forhindrer det heller ikke i at ske. Altså ingen præventionsmidler.

Hvordan foregår det, hvis man en dag vil ha hjælp til at blive gravid? Er der regler for hvordan en BMI skal være osv...?

De fleste klinikken forlanger et BMI under 30.

Held og lykke med projektet

Anmeld

22. oktober 2013

et-ønske

Smukkert skriver:

Øv - det er jeg ked af at høre Men det kan heldigvis lade sig gøre at blive gravid på trods af pco

Hvis du/i har fælles barn, skal I selv betale for behandlingen.

Men ellers er der ikke andet at sige end motion og kost!! Og det er desværre, når man har pco, en mere lang og sej kamp end for andre
Jeg fik metformin af min læge og det har virkelig været en stor hjælp til vægttabet

Jeg havde et bmi på 32 da vi startede i behandling for et år siden. Det havde jeg så stadig ved vores iui forsøg - ved ikke om det er anderledes, men vi har været i behandling hos det offentlige....

Hvis det kan give dig håb så blev jeg gravid med min datter efter en hormonbehandling (pergotime), og et betydeligt vægttab
Denne gang har det taget længere tid - to år fra jeg smed p-piller til jeg stod med en positiv test efter 1 iui forsøg. Men jeg vejer også 20 kg mere end da jeg blev gravid for 8 år siden

Desværre er der ikke ret mange praktiserende læger der ved ret meget om pco

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.