Hvornår begyndte at teste for ÆL?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

218 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2013

Anonym trådstarter

Efter at have født?

Da vi har svært ved at blive gravide, vil vi gerne hurtig igang igen for vi vil gerne have børn tæt på hinanden

Jeg fødte for 3 mdr siden og har endnu ikke haft mens, men hvornår ville i begynde at teste for ÆL?

Jeg har stadig (meget meget) lidt blodigt-agtig slim der kommer ind imellem, men kommer kun når jeg tørre mig

Vi har sexet en del de sidste 14 dage, men hvornår kan jeg regne med at begynde at ramme ÆL??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker, så længe du ikk har mens er der vel heller ikk de store chancer for at have æl? da mens jo er et ikkebefrugtet æg fra ægløsningen?

men du kan jo prøve at teste over 4-5 uger og se ad. 

min logik siger mig at det vil være smartest at vente til du har haft en menstruation. Så VED du at cyklussen kører igen. Med æl-tests kan du risikere at teste forgæves i flere måneder 

Anmeld

22. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg tænker, så længe du ikk har mens er der vel heller ikk de store chancer for at have æl? da mens jo er et ikkebefrugtet æg fra ægløsningen?

men du kan jo prøve at teste over 4-5 uger og se ad. 

min logik siger mig at det vil være smartest at vente til du har haft en menstruation. Så VED du at cyklussen kører igen. Med æl-tests kan du risikere at teste forgæves i flere måneder 

Men ÆL kommer vel ca 14 dage FØR mens? Altså det vel æl der sætter gang i mens? Eller?

Anmeld

22. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Men ÆL kommer vel ca 14 dage FØR mens? Altså det vel æl der sætter gang i mens? Eller?

Ja det er korrekt men hvis du vil finde den første æl, så kan du risikerer at teste hver dag i 6 måneder frem. hos nogen starter cyklussen først op igen efter 1 år jo. 

Så jeg ville vente på den første mens så du ved at der faktisk er en cyklus igen og dermed også en æl inden for rimelig tid

Anmeld

22. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Ja det er korrekt men hvis du vil finde den første æl, så kan du risikerer at teste hver dag i 6 måneder frem. hos nogen starter cyklussen først op igen efter 1 år jo. 

Så jeg ville vente på den første mens så du ved at der faktisk er en cyklus igen og dermed også en æl inden for rimelig tid

Uh, jeg håber ikke der går 6 mdr inden vi kan starte PB igen

Anmeld

22. oktober 2013

et-ønske

Ammer du??

Anmeld

22. oktober 2013

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Ammer du??

Nej, flaskebarn fra fødslen

Anmeld

22. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Uh, jeg håber ikke der går 6 mdr inden vi kan starte PB igen

Der er desværre ingen garanti for at kroppen kommer igang med det samme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.