De dage hvor man bliver bange og desperat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
5 svar
2 synes godt om
21. oktober 2013

Silke91

Sådan en har jeg i dag.
Vi har nu haft gang i PB i 6 måneder hvilket jeg godt ved ikke er så langt tid igen. Hvad værre er at jeg bløder on / off mange gange i løbet af min cyklus og min mens er meget uregelmæssig og det ser ud til at min cyklus bliver længere og længere. Sidst var vi oppe på 56 dage og så havde jeg mens i 16 dage!!!!
Det vil sige at der er så lang tid imellem muligheden for at ramme ÆL hvilket jeg jo heller ikke har en chance for at vide hvornår er.
Et vennepar har lige fortalt at de venter igen og at det var et uheld og et andet vennepar har lige født. I alt den her tid har jeg sagtens kunne glæde mig på andres vegne for har jo tænkt at det snart bliver os. Men syntes så småt jeg kan mærke desperationen og jeg er bange for om noget er galt.

Ved der sidder andre derude som kan genkende nogle af disse følelser så tænkte vi lige kunne lave en pusterumstråd
Skriv gerne hvor længe i har prøvet og hvad i måtte have af frustrationer, frygt osv. i trænger til at komme ud med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2013

vitapigen

Var det mig var jeg gået til lægen....

Det er ikke normalt at have så lang en cyklus og bløde i så lang tid. Så det kan være at din læge vil udrede dig... Var du på p-piller der for 6 mdr. siden?

I min første graviditet tog det 8 mdr. at blive gravid efter p-pille stop, og mine cyklus har været uregelmæssig, men det var højst uge den vekslede.

Her 2. gang tog det 2 mdr. efter fjernelse af spiral

Pøj pøj med det

Anmeld

21. oktober 2013

modesty

Silke91 skriver:

Sådan en har jeg i dag.
Vi har nu haft gang i PB i 6 måneder hvilket jeg godt ved ikke er så langt tid igen. Hvad værre er at jeg bløder on / off mange gange i løbet af min cyklus og min mens er meget uregelmæssig og det ser ud til at min cyklus bliver længere og længere. Sidst var vi oppe på 56 dage og så havde jeg mens i 16 dage!!!!
Det vil sige at der er så lang tid imellem muligheden for at ramme ÆL hvilket jeg jo heller ikke har en chance for at vide hvornår er.
Et vennepar har lige fortalt at de venter igen og at det var et uheld og et andet vennepar har lige født. I alt den her tid har jeg sagtens kunne glæde mig på andres vegne for har jo tænkt at det snart bliver os. Men syntes så småt jeg kan mærke desperationen og jeg er bange for om noget er galt.

Ved der sidder andre derude som kan genkende nogle af disse følelser så tænkte vi lige kunne lave en pusterumstråd
Skriv gerne hvor længe i har prøvet og hvad i måtte have af frustrationer, frygt osv. i trænger til at komme ud med.

Med den cyklus du beskriver, synes jeg helt klart at du/I skal gå til lægen og bede om henvisning til gynækolog så I kan blive udredt. Det kan I godt på nuværende tidspunkt når din cyklus er så lang og uregelmæssig.

Anmeld

22. oktober 2013

Silke91

vitapigen skriver:

Var det mig var jeg gået til lægen....

Det er ikke normalt at have så lang en cyklus og bløde i så lang tid. Så det kan være at din læge vil udrede dig... Var du på p-piller der for 6 mdr. siden?

I min første graviditet tog det 8 mdr. at blive gravid efter p-pille stop, og mine cyklus har været uregelmæssig, men det var højst uge den vekslede.

Her 2. gang tog det 2 mdr. efter fjernelse af spiral

Pøj pøj med det

Ja jeg var på p piller for 6 måneder siden så ved jo godt at der kan gå op til et år før cyklus bliver normal. Men her virker det bare til at den bliver længere og mærkeligere efter hver måned.

Har en gynækolog tid om en uge så håber de evt kan gøre noget. måske tjekke for PCO??

Anmeld

22. oktober 2013

Silke91

modesty skriver:

Med den cyklus du beskriver, synes jeg helt klart at du/I skal gå til lægen og bede om henvisning til gynækolog så I kan blive udredt. Det kan I godt på nuværende tidspunkt når din cyklus er så lang og uregelmæssig.

Jeg skal til gyn på mandag.
Tror dog mest lægen henviste mig fordi jeg blødte på alle mulige tidspunkter i min cyklus men som så siden da er blevet længere og længere så kan håbe gynækologen vil lave nogle test.

Anmeld

22. oktober 2013

CroQuis

Ja det har jeg da prøvet..

Vi prøvede i 24 mdr, inkl 3 forsøg i fertilitetsbehandling..

Første forsøg i behandling blev jeg gravid, udenfor livmoderen - så skulle opereres, og fik fjernet den ene æggeleder i den forbindelse  Det var i november sidste år, og til december var der julefrokost med hele familien.. Der annoncerede min fætter+kæreste at de var gravide... Jeg var så optaget af min egen sorg, at jeg slet ikke fik sagt tillykke.. Og generelt i de 24 mdr, har jeg haft svært ved at håndtere folk der har annonceret med graviditeter på facebook - det blev så slemt at jeg tog en pause både herfra og fra facebook...

Men lyder i hvert fald godt at du skal tjekkes hos en gynækolog - for den cyklus lyder ikke heeelt normal... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.