Udslæt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.331 visninger
10 svar
5 synes godt om
20. oktober 2013

N1

Hvad kan dette være?

Min søn har det på begge ben, lidt på hænder og fødder, og lidt rundt om munden. Det klør helt vildt på ham.

Vagtlægen siger at det ikke "er noget"
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2013

LMX

Nældefeber er mit bud...

Anmeld

20. oktober 2013

ESV

Det der ligner en god gang nælde feber. Duncan få antihistaminer til små børn på apteket

Anmeld

20. oktober 2013

LMX

Og det er ganske ufarligt og kommer som ofte pga noget han har indtaget.. Det kan være alt.. Mad, drikke osv.. 

Anmeld

20. oktober 2013

stjernehimmel

N1 skriver:

Hvad kan dette være?

Min søn har det på begge ben, lidt på hænder og fødder, og lidt rundt om munden. Det klør helt vildt på ham.

Vagtlægen siger at det ikke "er noget"

Vand "vorter" de kommer uden varsel og kan gå væk lige så hurtigt...

stakkel en når det klør sådan 

Anmeld

20. oktober 2013

J P

Det er ikke vandvorter, der er sjældent så mange ad gangen, og det klør ikke (ikke voldsomt i hvert fald)

Nældefeber vil typisk flytte sig meget hurtigt fra sted til sted på kroppen (indenfor 24 timer, ofte indenfor timer), men klø som en gal. Det vil ikke typisk være så "små-plettet" som din søns er.

Synes umiddelbart mest det ligner et kontakt-eksem, dvs. en reaktion på fx. tøjvaskemiddel, creme eller lign - så har I brugt noget nyt af den slags for nyligt?

Synes du skal bestille en tid hos din egen læge i morgen, og få kigget på det IRL :-)

Anmeld

20. oktober 2013

Valle81

Hånd mund og fodsyge?

Anmeld

20. oktober 2013

J P

Hov, så ikke du skrev han også havde det om munden, ja så er hånd- fod- og mundsygdom ikke et dårligt bud. Der er som regel også feber, og nogle gange diaré..

Anmeld

20. oktober 2013

N1

Tak for svar alle sammen :-)

Må hellere komme til læge med ham i morgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.