Sushi - fisk ikke frossen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
4 svar
1 synes godt om
19. oktober 2013

Anonym trådstarter

Vi har fået hjemmelavet sushi her til aften og laksen har ikke været frossen. Den var frisk og handlet i dag ved fiskehandleren men nu sidder jeg og er SÅ nervøs for om min dumhed med at spise det og ikke tage mine forholdsregler når jeg nu er gravid, kan have konsekvenser.

Nogen som har et godt råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Vi har fået hjemmelavet sushi her til aften og laksen har ikke været frossen. Den var frisk og handlet i dag ved fiskehandleren men nu sidder jeg og er SÅ nervøs for om min dumhed med at spise det og ikke tage mine forholdsregler når jeg nu er gravid, kan have konsekvenser.

Nogen som har et godt råd?

Du kan jo ringe til lægen på mandag og høre, hvordan man bør forholde sig i forhold til eventuelle parasitter. Måske der i tilfælde af parasiitter findes en udmærket kur, du kan tage?

Men egentlig vil jeg bare råde dig til at slappe af og tro på. at så uheldg er du ikke... 

Anmeld

19. oktober 2013

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg ville også ringe til lægen i morgen og høre ham/hun ad.

Anmeld

19. oktober 2013

l.kjoeller

Kontakt lægen for en sikkerheds skyld. Vil dog ud fra.min fødevaretekniske baggrund ikke umiddelbart tænke der er stor risiko når fisken er så frisk fra fiskehandler kontra fisk der har været opbevaret over længere tid på køl som i et supermarked eksempel vis da eventuelle parasitter ville have levet længere og bedre. 

Anmeld

20. oktober 2013

Anonym trådstarter

Jeg har snakket med vagtlægen og der er ikke andet at gøre end at se tiden an om jeg evt får det dårligt.

Tak for jeres svar - det betyder meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.