Kolde hænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.055 visninger
8 svar
3 synes godt om
19. oktober 2013

Bell'star

Hej piger!

har lige et spørgsmål omkring bebser og kolde hænder -

min søn (på 8uger) har nemlig meget tit iskolde hænder. Fik da han blev født af vide af jordemoder, at det var meget normalt at de i starten havde kolde hænder og fødder, da kroppen fokuserede på at opvarme de vigtige organer, og så blev hænder og fødder nedprioriteret.. 

Men hvor længe er det "i starten"? 

Er lidt bange for, at han fryser når han har så kolde hænder, han er egentlig varm nok i nakken, men vil jo ikke have at han skal fryse det lille pus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2013

Enirt

Bell'star skriver:

Hej piger!

min søn (på 8uger) har nemlig meget tit iskolde hænder. Fik da han blev født af vide af jordemoder, at det var meget normalt at de i starten havde kolde hænder og fødder, da kroppen fokuserede på at opvarme de vigtige organer, og så blev hænder og fødder nedprioriteret.. 

Er lidt bange for, at han fryser når han har så kolde hænder, han er egentlig varm nok i nakken, men vil jo ikke have at han skal fryse det lille pus..

Så vidt jeg ved så skal man mærke dem i nakken ind til de bliver gamle nok til at kunne bede om at få mere eller mindre tøj på.

Men så længe han er varm i nakken skal du ikke være bekymret for kolde hænder. Min søn var en meget varm dreng som ikke kunne have meget tøj på som helt lille, men derfor kunne han godt have kolde hænder en gang i mellem. Sådan er det stadig faktisk og han er 9 mdr i dag

Anmeld

19. oktober 2013

Clisolka

Bell'star skriver:

Hej piger!

Som Enirt skriver, så længe du mærker ham i nakken så skal du ikke bekymre dig så meget 

Jeg kan huske Bella også havde ekstremt kolde fingre som spæd - og lillebror har det også nu (5 uger). Men jeg kan til gengæld ikke huske hvornår det stoppede 

Anmeld

19. oktober 2013

Bell'star

Enirt skriver:

Så vidt jeg ved så skal man mærke dem i nakken ind til de bliver gamle nok til at kunne bede om at få mere eller mindre tøj på.

Men så længe han er varm i nakken skal du ikke være bekymret for kolde hænder. Min søn var en meget varm dreng som ikke kunne have meget tøj på som helt lille, men derfor kunne han godt have kolde hænder en gang i mellem. Sådan er det stadig faktisk og han er 9 mdr i dag

Ok, tal for svar

Godt ar høre, at alt er som det skal være man bliver bare så bekymret for om de nu også har det godt de små pus, og jeg ved fra mig selv, at hvis jeg har kolde hænder, så fryser jeg tit..

Anmeld

19. oktober 2013

Bell'star

Babymor1013 skriver:

Som Enirt skriver, så længe du mærker ham i nakken så skal du ikke bekymre dig så meget 

Jeg kan huske Bella også havde ekstremt kolde fingre som spæd - og lillebror har det også nu (5 uger). Men jeg kan til gengæld ikke huske hvornår det stoppede 

Tak for svar

det gør ikke noget du ikke kan huske det - så længe jeg ved at det er helt normalt, og han ikke fryser af den grund, så er jeg glad

Anmeld

19. oktober 2013

Enirt

Bell'star skriver:

Ok, tal for svar

Godt ar høre, at alt er som det skal være man bliver bare så bekymret for om de nu også har det godt de små pus, og jeg ved fra mig selv, at hvis jeg har kolde hænder, så fryser jeg tit..

Ja det gør man. Men så længe han er godt lun i nakken og ikke fugtig, så har han det fint. Så husk det hver gang nogen nævner noget om kolde fødder, arme, ben og hænder. Det er nakken der tæller.

Anmeld

19. oktober 2013

Clisolka

Bell'star skriver:

Tak for svar

det gør ikke noget du ikke kan huske det - så længe jeg ved at det er helt normalt, og han ikke fryser af den grund, så er jeg glad

Jeg fandt lige dette til dig - nu blev jeg jo selv nysgerrig 

Det er simpelthen deres kredsløb som ikke er fuldt udviklet endnu, og deraf kolde hænder/fødder 

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/babyhaandbogen/krop-og-sanser/kolde-haender-og-f-oslash%3Bdder/

Anmeld

19. oktober 2013

Bell'star

Babymor1013 skriver:

Jeg fandt lige dette til dig - nu blev jeg jo selv nysgerrig 

Det er simpelthen deres kredsløb som ikke er fuldt udviklet endnu, og deraf kolde hænder/fødder 

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/babyhaandbogen/krop-og-sanser/kolde-haender-og-f-oslash%3Bdder/

Hehe, kender jeg godt!

men det er jo alletiders, så blev vi begge klogere i dag!  

- tak for det

Anmeld

19. oktober 2013

Clisolka

Bell'star skriver:

Hehe, kender jeg godt!

men det er jo alletiders, så blev vi begge klogere i dag!  

- tak for det

Haha ja, man lærer noget nyt hver dag  Eller, jeg kan huske jeg spurgte min SP da Bella var nyfødt, men kunne ikke lige huske hvorfor denne gang, men man kan jo heller ikke huske det hele 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.