Hækle - ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.451 visninger
8 svar
7 synes godt om
18. oktober 2013

Rødhætte

Hej Tøser.

Jeg vil til at igang med at hækle, men hvad er nemmest at starte med? Har I nogle ideer eller opskrifter?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2013

helle85

Rødhætte skriver:

Hej Tøser.

Jeg vil til at igang med at hækle, men hvad er nemmest at starte med? Har I nogle ideer eller opskrifter?  

jeg ville mene at det er nemmest at starte med at hækle firkanter (til et tæppe feks) det var det jeg startede med

Anmeld

18. oktober 2013

Rødhætte

helle85 skriver:

jeg ville mene at det er nemmest at starte med at hækle firkanter (til et tæppe feks) det var det jeg startede med

Jeg har også set på nogle runde puder jeg gerne vil lave, men tror du det er for svært til at starte med?

Anmeld

18. oktober 2013

Aabye

Jeg startede ud med at lave en elefant...
Den har nogle fejl, men alle skal jo starte et sted.. 

Jeg har det sådan lidt.. Start med det du vil lave.. Ellers risikere man at køre sur i det.. Det gør jeg i hvert fald.. 

For mig er de dersens firkanter virkelig dødens pølse.. :p Synes personligt at det er hammer kedeligt at lave firkanter, men det er jo en smags sag..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. oktober 2013

Rødhætte

Line - med 2 boblinger skriver:

Jeg startede ud med at lave en elefant...
Den har nogle fejl, men alle skal jo starte et sted.. 

Jeg har det sådan lidt.. Start med det du vil lave.. Ellers risikere man at køre sur i det.. Det gør jeg i hvert fald.. 

For mig er de dersens firkanter virkelig dødens pølse.. :p Synes personligt at det er hammer kedeligt at lave firkanter, men det er jo en smags sag..

Nåå hvor er den sød! Har også overvejet at lave et dyr, men synes det ser svært ud

Anmeld

18. oktober 2013

Aabye

Rødhætte skriver:

Nåå hvor er den sød! Har også overvejet at lave et dyr, men synes det ser svært ud

Jeg synes jo så at dyrene er mega nemme.. Der er ikke så meget i dem.. indtagninger.. udtagninger... og så ellers bare rundt og rundt og rundt i fastmasker.. Fyld ud.. sy dele sammen... og vupti..

Nu har jeg så generelt også rigtig nemt ved at lære ting jeg sætter mig for.. Jeg har brugt youtube utrolig meget... Og facebook..

Anmeld

18. oktober 2013

Rødhætte

Line - med 2 boblinger skriver:

Jeg synes jo så at dyrene er mega nemme.. Der er ikke så meget i dem.. indtagninger.. udtagninger... og så ellers bare rundt og rundt og rundt i fastmasker.. Fyld ud.. sy dele sammen... og vupti..

Nu har jeg så generelt også rigtig nemt ved at lære ting jeg sætter mig for.. Jeg har brugt youtube utrolig meget... Og facebook..

Tak for svarene. Jeg har også været igang med youtube

Anmeld

18. oktober 2013

JulieE

Hvad med nogle gode grydelapper? Prøv at kigge på lutteridyl.dk. Der er nogle lækre mønstre bl. A. På grydelapper ��

Anmeld

18. oktober 2013

helle85

Rødhætte skriver:

Jeg har også set på nogle runde puder jeg gerne vil lave, men tror du det er for svært til at starte med?

nej det er bare en lap bare i rund

jeg tror det er fint nok at starte med,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.