aktivering på kh sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej er i aktivering på kontant hjælp.

Står i den situation at mit barn er syg, og jeg bliver muligvis nød til at blive hjemme imorgen.  Kan jeg stadig få min kontanthjælp hvis jeg bliver hjemme og passer ham ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

Står i den situation at mit barn er syg, og jeg bliver muligvis nød til at blive hjemme imorgen.  Kan jeg stadig få min kontanthjælp hvis jeg bliver hjemme og passer ham ?

Som udgangspunkt har man ikke ret til barnets 1. sygedag som kontanthjælpsmodtager. Tror desværre, at du vil blive trukket for det antal dage du er hjemme med din søn

Anmeld

17. oktober 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

ja selfølgelig kan du da det  

du skal bare ringe imorgen tidlig og melde '' barnets første sygedag - ligesom man gør på sit arbejde  

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Som udgangspunkt har man ikke ret til barnets 1. sygedag som kontanthjælpsmodtager. Tror desværre, at du vil blive trukket for det antal dage du er hjemme med din søn

Øv måtte os i mandags ringe og sige jeg ikke kom. Min drengs dagpleje holder åbenbart efterårs ferie 

Anmeld

17. oktober 2013

Ayasmor

Ayasmor skriver:

hmm.. jeg trækker nok lige mine ord i mig igen. Umiddelbart virker det til, at det er lovligt fravær og du ikke bliver trukket.

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

hmm.. jeg trækker nok lige mine ord i mig igen. Umiddelbart virker det til, at det er lovligt fravær og du ikke bliver trukket.

tror du ?

Anmeld

17. oktober 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hvis du er ledig og har ret til dagpenge, har du ikke ret til fravær på grund af barns 1. sygedag. Hvis du er ansat med løntilskud er det den overenskomst, du er omfattet af, som bestemmer, om du har ret til at blive hjemme på barns 1. sygedag.

Anmeld

17. oktober 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

tror du ?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilken kommune du bor i. Men Tønder kommune skriver således på deres hjemmeside:

Hvis du udebliver fra et aktiveringstilbud uden rimelig grund, bliver du trukket i kontanthjælp. Rimelig grund kan være for eksempel sygdom, barns første sygedag el. lign. Første gang man udebliver, trækkes 1/3 af kontanthjælpen i tre uger. Anden gang man udebliver, trækkes 1/3 af kontanthjælpen i 20 uger.

Iflg. dem vil du ikke blive trukket. Der står ikke noget på kommunens hjemmeside?

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilken kommune du bor i. Men Tønder kommune skriver således på deres hjemmeside:

Hvis du udebliver fra et aktiveringstilbud uden rimelig grund, bliver du trukket i kontanthjælp. Rimelig grund kan være for eksempel sygdom, barns første sygedag el. lign. Første gang man udebliver, trækkes 1/3 af kontanthjælpen i tre uger. Anden gang man udebliver, trækkes 1/3 af kontanthjælpen i 20 uger.

Iflg. dem vil du ikke blive trukket. Der står ikke noget på kommunens hjemmeside?

nej ka intet finde 

Anmeld

17. oktober 2013

nilletøz

Jeg er ikke blevet trukket når jeg har haft barnet 1 sygedag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.