jeg deler lige dette opslag så andre måske kan få glæde af det som jeg selv kan
for min datter er næsten som hende pigen her
_(selvom det er lidt flovt)
selvom vi har prøvet alt næsten så nu vil jeg helt klart prøve det han forslår
http://voresborn.dk/barn-3-8/jesper-juul/7005-jesp er-juul-coacher-radvilde-foraeldre-sadan-handterer -i-jeres-rasende-barn?page=1
Nu er min dreng godt nok kun 2 år, så mine tanker er med forbehold, da jeg ikke selv har erfaring med en 5-årig.
Han klandrer forældrene for ikke at have en fast strategi. Men hans råd indebærer: At det er okay at bære barnet fysisk ned ad trappen når det ikke vil med. At det også er okay at bestikke barnet med pastiller når det ikke vil med?
Derudover at man, i situationen med filmen, bare skal give barnet hvad det vil have. At man skal fortælle barnet når man er i tvivl og ikke ved hvad man skal gøre. Og spørge barnet til råds.
Hmm... Vi kan med vores 2-årige nu mærke at vi ikke har været gode nok til at sætte grænser. Vi har givet ham for mange valg og for få regler. Og det skal vi til at rette op på nu. Det er bestemt ikke for sent - og vi kommer aldrig til at blive de mest regelrette forældre, det ligger bare ikke til os. Men hans strategi som nævnt i artiklen ville være helt, helt forkert til vores søn. Det ville være det værste vi kunne gøre.
Jeg ved godt at der er forskel på en 2-årig og en 5-årig, men jeg vil stadig mene at en 5-årig har brug for den tryghed det er, at vide at mor og far bestemmer (uden at være diktatoriske, naturligvis).
Anmeld