Hvad gør i med den nye kh reform?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
6 svar
1 synes godt om
17. oktober 2013

Anonym trådstarter

I dag skrev min veninde (under 30) at hendes kh bliver 5000 kr. Hun er ikke sammenlevende med nogen og har sat sig ok billigt. Men den her varsling fra hun blev indkaldt, indtil selve til samtalen fandt sted - til reformen træder i kraft, har været så kort at hun ikke kan nå at omstille sit liv efter de kommende regler mht opsigelse,finde ny bolig,omstille sig mentalt (hun er ikke helt ok)  Hvad gør i andre? Jeg ved ikke hvad jeg skal sige for at gøre hende glad,så håber der sidder nogen der kan se det fra en positiv vinkel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Træder de ikke først i kraft jan. 2014

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Træder de ikke først i kraft jan. 2014

Jo. Men fra man får information omkring reformen -til man kommer til et møde-til man ved hvad man har af indtægt fra januar går der under 3 måneder. Hun kan ikke nå at opsige,spare indskud sammen og flytte. Så hvad gør i andre? 

Anmeld

17. oktober 2013

esioul

Anonym skriver:

Jo. Men fra man får information omkring reformen -til man kommer til et møde-til man ved hvad man har af indtægt fra januar går der under 3 måneder. Hun kan ikke nå at opsige,spare indskud sammen og flytte. Så hvad gør i andre? 

Jeg tænker at der jo ikke er så meget at gøre

Udover at spare indtil da, så det kan dække noget af det underskud der evt vil komme.

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym skriver:

Jeg tænker bare at man længe har vidst at kh vil blive sat ned. Så jeh ville prøve at spare inden mødet.
Men jeg ved ikke hvad man kan gøre på så kort tid. Jeg ville søge til familie/venner til jeg har sparet nogen penge sammen.
Ellers er der lindevangen herberg som er for familier og unge uden misbrugsproblematikker eller adfærd der er upassende omkring børn.

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg tænker bare at man længe har vidst at kh vil blive sat ned. Så jeh ville prøve at spare inden mødet.
Men jeg ved ikke hvad man kan gøre på så kort tid. Jeg ville søge til familie/venner til jeg har sparet nogen penge sammen.
Ellers er der lindevangen herberg som er for familier og unge uden misbrugsproblematikker eller adfærd der er upassende omkring børn.

Hun vidste ikke at den ville ramme dem under 30. Hun havde kun hørt at den ville ramme sammenlevende. Så det kom som et chok. Hun har været tæt på at sige farvel til livet før,så jeg frygter at det her kan koste hende livet. Der må være noget man kan gøre? Jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre hende glad  

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym skriver:

Hun vidste ikke at den ville ramme dem under 30. Hun havde kun hørt at den ville ramme sammenlevende. Så det kom som et chok. Hun har været tæt på at sige farvel til livet før,så jeg frygter at det her kan koste hende livet. Der må være noget man kan gøre? Jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre hende glad  

Har hun et godt netværk? Hvad med noget skole? Ville det hjælpe? Har hun venner/familie hun kan bo hos hvis pengene ikke slår?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.