Huskøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

409 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. oktober 2013

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde med forstand på køb af hus ?

Hvis man ingen gæld har, men en god opsparing på 120.000 (+en slat)

Den ene part har fast job og den anden part er lige kommet på dagpenge, kan man så få lov og købe eller skal begge være i fast arbejde ? 

Jeg ved godt at der er mange ting der spiller ind, men tror i det kan lade sig gøre når kun den ene har arbejde ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Den ene part har fast job og den anden part er lige kommet på dagpenge, kan man så få lov og købe eller skal begge være i fast arbejde ? 

Jeg ved godt at der er mange ting der spiller ind, men tror i det kan lade sig gøre når kun den ene har arbejde ? 

De kigger på jeres rådighed beløb når ALT er betalt, og børnepenge mm må ikke regnes med i budget... :-) 

Anmeld

16. oktober 2013

Stumpen

Ikke at jeg har det store forstand på det, men det kommer i den grad an på jeres rådighedsbeløb når ALT er betalt.. Vores bank siger 12.500 (mener jeg) for to voksne og to børn..

Anmeld

16. oktober 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

I står ret stærkt

meeeen banken vil nok have "vished" for at den arbejdsløse part, har udsigt til job....

men det kommer jo også an på hvor dyrt et hus, I har kig på
Standen på huset ( det er DYRT at sætte i stand)
Jeres rådighedsbeløb

Anmeld

16. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ingen erfaring, men nu kender jeg 3 par der har købt hus inden for de sidste 9måneder. De har rimelig ens indtægter måske +/- 2000kr. 

Men, det ene par kunne låne 1200000 (de havde den største opsparing i øvrigt). Det andet par 1500000 og det 3. par 1800000.  

jeg fatter hat! De har forskellige banker, men en forskel på 600000kr er sgu meget! Har så fået af vide at bankerne vil låne mere ud hvis man køber hus et sted hvor det er nemt at sælge igen  Ved ikk om det er sandt, men det kunne godt se sådan ud. 

Dem med det lille lån ville på landet, det andet par bor lige udenfor kommunegrænsen til en stor by og det sidste par har købt tæt på byen. 

Der er altså en jungle 

Anmeld

16. oktober 2013

HHC88

Min søster sidder med den slags til daglig, og ved de især kigger på om man har gæld i forvejen samt om man har til udbetaling. Så her står i stærkt Så kigger de også på indkomst, og i sidste ende drejer det sig hovedsagligt om det rådighedsbeløb i har og antal børn m.v... Nogle banker kan også godt finde på at kigge lidt på om den part der er arbejdsløs har udsigter til et arbejde, alt afhængig af hvor stor en rolle det spiller i den økonomiske vurdering.. 

Så kigger de vel også lidt på hvad det er for et hus, standen, prisen i forhold til, beliggenhed m.m., det er nok lidt en helhedsvurdering ud fra de sidstenævnte kriterier.. Hvor godt et køb det er ift. overskud/tab m.m.

Pøj pøj 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.