Hvordan tæller man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.449 visninger
11 svar
1 synes godt om
16. oktober 2013

Anonym trådstarter

Jeg er så rundforvirret. Hvordan tæller man hvor langt man er henne? Jeg fik sat op lørdag og kan ikke rigtig finde ud af hvordan man skal tælle der fra og så til nu? I mit hoved ville jeg jo være 2 uger henne når jeg skal teste d.26?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

Jeg er så rundforvirret. Hvordan tæller man hvor langt man er henne? Jeg fik sat op lørdag og kan ikke rigtig finde ud af hvordan man skal tælle der fra og så til nu? I mit hoved ville jeg jo være 2 uger henne når jeg skal teste d.26?

Da jeg var i IVF behandling, fik jeg af vide, at jeg var 2+0 den dag ægget/æggene blevet lagt op, så idag er du 2+4 uger henne. Det passer jo også meget godt med test dag d 26.

Anmeld

16. oktober 2013

Anonym trådstarter

Okay tak
Har simpelthen bare ikke kunnet forstå hvordan folk har kunnet regne det ud. Er os lidt i tvivl om en positiv test idag om jeg kan gå ud fra den?

er det os det samme når det er med iui og jeg ikke har fået sat æg op på samme måde, men kun fået sæd op?

Anmeld

16. oktober 2013

CroQuis

Anonym skriver:

Okay tak
Har simpelthen bare ikke kunnet forstå hvordan folk har kunnet regne det ud. Er os lidt i tvivl om en positiv test idag om jeg kan gå ud fra den?

Ja det er noget underligt noget med at man allerede er 2 uger henne, den dag ægget bliver sat op, men det er man altså 

Så ja du er 4+0 den 26/10 

Hvis du har en positiv test idag, skal du ikke regne med den, for ÆL-sprøjten kan påvirke resultatet i op til 14 dage efter den er blevet taget.

Men HVIS du tester hver dag efter ÆL-sprøjten, kommer du på et tidspunkt til en dag hvor den er negativ, også er du sikker på den er ude af kroppen. Hvis den så derefter bliver positiv igen, kan testen anses for positiv.. Det gjorde jeg og jeg testede negativ 5 dage efter jeg havde taget ÆL-sprøjten (altså uge ca 2+3), og kunne så teste meget svagt positiv igen uge 3+5 - men den holdt stik 

Anmeld

16. oktober 2013

Anonym trådstarter

CroQuis skriver:

Ja det er noget underligt noget med at man allerede er 2 uger henne, den dag ægget bliver sat op, men det er man altså 

Så ja du er 4+0 den 26/10 

Hvis du har en positiv test idag, skal du ikke regne med den, for ÆL-sprøjten kan påvirke resultatet i op til 14 dage efter den er blevet taget.

Men HVIS du tester hver dag efter ÆL-sprøjten, kommer du på et tidspunkt til en dag hvor den er negativ, også er du sikker på den er ude af kroppen. Hvis den så derefter bliver positiv igen, kan testen anses for positiv.. Det gjorde jeg og jeg testede negativ 5 dage efter jeg havde taget ÆL-sprøjten (altså uge ca 2+3), og kunne så teste meget svagt positiv igen uge 3+5 - men den holdt stik 

Men gælder det os når jeg er blevet insemineret og ikke fået sat æg op?

Anmeld

16. oktober 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

Men gælder det os når jeg er blevet insemineret og ikke fået sat æg op?

Ja, det samme gælder. Du er 2+0 på inseminantions dagen.

Anmeld

16. oktober 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Ja, det samme gælder. Du er 2+0 på inseminantions dagen.

Okay tak
Tog nemlig en test igår og den var svag positiv. Og har gået med kvalme hver eneste morgen og ømme bryster. Men om det er indbildsk eller hvad ved jeg ikke

Anmeld

16. oktober 2013

modesty

Anonym skriver:

Okay tak
Tog nemlig en test igår og den var svag positiv. Og har gået med kvalme hver eneste morgen og ømme bryster. Men om det er indbildsk eller hvad ved jeg ikke

Du kan slet ikke teste positivt så tidligt, ægget har ikke sat sig fast endnu. Du har sandsynligvis taget en ægløsningssprøjte i forbindelse med din insemination, og den kan spores i blodet i 11 dage efter - hvilket er hvorfor man ikke skal teste før tid. 

Anmeld

16. oktober 2013

CroQuis

Anonym skriver:

Okay tak

Du kan i hvert fald ikke regne med at du er gravid, når du tester så tidligt.. For det er ÆL-sprøjten der taler nu 

Men hvis du ikke kan vente til den 26., så test hellere hver dag, indtil den bliver bliver negativ - også fortsæt med at teste, og bliver den positiv, så er den der 

Anmeld

16. oktober 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

Okay tak

Jeg er ret sikker på at det er ægløsningssprøjten du kan spore. Hvis du blev insemineret i lørdags, så har det befrugtede æg, knapt sat sig fast (sker ca omkring 5. dagen), og du er slet ikke begyndt at danne HCG endnu. Du kan ikke regne med en positiv test, før testdag. Eller hvis du først har haft en negativ test, her inden for den næste uges tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.