Ved ikke hvad jeg skal gøre...Fordeling at fritid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
10 svar
3 synes godt om
15. oktober 2013

Enirt

Jeg går jo hjemme på barsel, og har jo derfor vores søn det meste af tiden. (han er 9 mdr) De fleste dage står vores søn op kl 06 om morgenen. og så har jeg ham ind til kl 17.30 hvor min kæreste kommer hjem.

Jeg har prøvet at snakke med ham om hvordan vi begge får fritid om aftenen eller bare i det hele taget.

Ham mener at det er fint hvis han tager ham de første 2 timer når ham kommer hjem og så har jeg ham ind til jeg går i seng. Men de 2 første timer men han er hjemme bruger jeg på at lave mad og at vi spiser. Så jeg har hvis jeg er heldig ½ time for mig selv hvor jeg ved at jeg ikke skal stå til rådighed.

Jeg har prøvet at foreslå at vi har lige lang arbejdsdag og at vi så er 50/50 om resten. Så når jeg har været på i 11½ time så synes jeg jo det er rimeligt at de 2 timer som han har nu er en del af hans arbejdsdag og at resten af aftenen er 50/50.

Skal lige siges at jeg går til madkursus om onsdagen og at vi fint kan aftale at vi har en aften ude i løbet af ugen.

Hvad gør derhjemme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

SomViSerDet

Enirt skriver:

Jeg går jo hjemme på barsel, og har jo derfor vores søn det meste af tiden. (han er 9 mdr) De fleste dage står vores søn op kl 06 om morgenen. og så har jeg ham ind til kl 17.30 hvor min kæreste kommer hjem.

Jeg har prøvet at snakke med ham om hvordan vi begge får fritid om aftenen eller bare i det hele taget.

Ham mener at det er fint hvis han tager ham de første 2 timer når ham kommer hjem og så har jeg ham ind til jeg går i seng. Men de 2 første timer men han er hjemme bruger jeg på at lave mad og at vi spiser. Så jeg har hvis jeg er heldig ½ time for mig selv hvor jeg ved at jeg ikke skal stå til rådighed.

Jeg har prøvet at foreslå at vi har lige lang arbejdsdag og at vi så er 50/50 om resten. Så når jeg har været på i 11½ time så synes jeg jo det er rimeligt at de 2 timer som han har nu er en del af hans arbejdsdag og at resten af aftenen er 50/50.

Skal lige siges at jeg går til madkursus om onsdagen og at vi fint kan aftale at vi har en aften ude i løbet af ugen.

Hvad gør derhjemme?

Synes helt klart at I skal deles om baby, når I begge er hjemme, men tænker lidt - har jeres baby ikke en fast sengetid? 

Vores dreng har siden han var 3 mdr. haft fast sengetid kl. 19, så har vi resten af aftenen til voksentid. 

Nætterne tager jeg, da jeg har barsel, men i weekenderne tager en nat hver. 

Jeg går til træning 2-3 gange om ugen og der passer min mand ham, men til gengæld er han så også en del væk i sommerhalvåret til golf, hvor jeg passer ham alene. 

Håber I finder en god løsning for jer. 

Anmeld

15. oktober 2013

modesty

Enirt skriver:

Hvad gør derhjemme?

Jeg kan ikke helt gennemskue hvornår jeres søn går i seng?

Vi deltes 50/50 om tiden efter min mand kom hjem fra arbejdet. Deltes også 50/50 om alt det huslige.

Anmeld

15. oktober 2013

Enirt

SomViSerDet skriver:

Synes helt klart at I skal deles om baby, når I begge er hjemme, men tænker lidt - har jeres baby ikke en fast sengetid? 

Vores dreng har siden han var 3 mdr. haft fast sengetid kl. 19, så har vi resten af aftenen til voksentid. 

Nætterne tager jeg, da jeg har barsel, men i weekenderne tager en nat hver. 

Jeg går til træning 2-3 gange om ugen og der passer min mand ham, men til gengæld er han så også en del væk i sommerhalvåret til golf, hvor jeg passer ham alene. 

Håber I finder en god løsning for jer. 

Det har været forskelligt hvornår han gik i seng. Her hen over sommeren var han først i seng kl 22 pga varme og lyset.

Men lige pt prøver jeg at vi putter ham 19-19.30 det er bare ikke altid det lykkes.

Anmeld

15. oktober 2013

Enirt

modesty skriver:

Jeg kan ikke helt gennemskue hvornår jeres søn går i seng?

Vi deltes 50/50 om tiden efter min mand kom hjem fra arbejdet. Deltes også 50/50 om alt det huslige.

Vi deles ikke 50/50 om alt det huslige.

Det er mig der som oftes handler ind, vasker tøj, laver mad, tømmer og fylder opvasker og så betaler han for vi har rengøring. (dog er det mig der rydder op og klar til at hun kan komme til og aftaler tidspunkt med hende.)

Vores søn bliver lagt omkring kl 19-19.30 for tiden, men det er ikke altid han vil sove der.

Anmeld

15. oktober 2013

C-Dog

Herhjemme gør vi sådan at jeg har været gravid i 9 mdr og så 9 mdrs barsel 3 GANGE, så når far er hjemme fra arbejde ta'r han sig af baby så hans elskede kone ikke skyder sig selv ;-) og tiden bliver brugt på hvad jeg nu har lyst til... :-)

Anmeld

15. oktober 2013

modesty

Vi deles ikke 50/50 om alt det huslige.

Det er mig der som oftes handler ind, vasker tøj, laver mad, tømmer og fylder opvasker og så betaler han for vi har rengøring. (dog er det mig der rydder op og klar til at hun kan komme til og aftaler tidspunkt med hende.)

Vores søn bliver lagt omkring kl 19-19.30 for tiden, men det er ikke altid han vil sove der.

Altså, jeg havde aldrig fundet mig i at det huslige ikke var 50/50, men det er jo individuelt hvordan man fordeler den slags. Hvis du er utilfreds med det, synes jeg dog godt at du kan tillade dig at kræve at han hjælper mere til. Men det kommer jo også meget an på hvor "nemt" et barn man har, altså om han sover lange lure hvor du kan nå en masse, om han er nem at have med i supermarked o.s.v. Min søn sov ikke særlig længe ad gangen, så der var simpelthen ikke tid til at jeg ordnede det huslige.

Hvis han sover 19:30-agtigt, så tager din mand ham vel primært fra han kommer hjem fra job til søn skal sove? Så er det jo lidt svært at bede om mere...

Men på det huslige synes jeg godt at du kan bede om mere fordeling, og i weekenderne bør det hele også være 50/50 efter min mening.

Anmeld

15. oktober 2013

Muffinmus

HM, jamen jeg var vel afsted om aftenen 1-2 gange om igen til træning. Og der havde manden tjansen med at gå op til ungerne. De dage vi begge er hjemme om aftenen er vi begge på hele tiden til børnene er gået i seng og vi skiftes som regel til at gå op hvis der er noget. Ellers går manden ud i værkstedet nogle aftener mens jeg hygger indenfor.
Er vi begge hjemme har i så altså børnene sammen.
I øvrigt skal børnene i seng kl 19 ca. Så derefter snakker vi bare om hvad vi hver især gerne vil. Skal jeg i biffen, så bliver han inde, skal je are se tv, så kan han godt gå i værkstedet.
Så, når jeres dreng er lagt i seng kl 18.30-20 som de gør i den alder, så må i fordele tiden som i bedst kan har i problemer med lys, så skaf et mørkegardin, det er guld værd. Og sørg for sengetiderne er konsekvente. Dvs hvis i holder ham oppe til kl 22 den ene dag kan ii ikke forvente hans system fortæller ham han skal sove kl 19 den næste. Lige som voksne har de brug for en rytme, den skal I skabe, ikke ham. Så F.eks, hvis jeres barn står op kl 6, sover 2 standard lure i løbet af dagen, så passer det søvnmæssigt at barnet ville skulle i seng omkring kl 19 for at få den anbefalede mængde søvn. Så kæmp videre

Anmeld

15. oktober 2013

Enirt

MariaE skriver:

HM, jamen jeg var vel afsted om aftenen 1-2 gange om igen til træning. Og der havde manden tjansen med at gå op til ungerne. De dage vi begge er hjemme om aftenen er vi begge på hele tiden til børnene er gået i seng og vi skiftes som regel til at gå op hvis der er noget. Ellers går manden ud i værkstedet nogle aftener mens jeg hygger indenfor.
Er vi begge hjemme har i så altså børnene sammen.
I øvrigt skal børnene i seng kl 19 ca. Så derefter snakker vi bare om hvad vi hver især gerne vil. Skal jeg i biffen, så bliver han inde, skal je are se tv, så kan han godt gå i værkstedet.
Så, når jeres dreng er lagt i seng kl 18.30-20 som de gør i den alder, så må i fordele tiden som i bedst kan har i problemer med lys, så skaf et mørkegardin, det er guld værd. Og sørg for sengetiderne er konsekvente. Dvs hvis i holder ham oppe til kl 22 den ene dag kan ii ikke forvente hans system fortæller ham han skal sove kl 19 den næste. Lige som voksne har de brug for en rytme, den skal I skabe, ikke ham. Så F.eks, hvis jeres barn står op kl 6, sover 2 standard lure i løbet af dagen, så passer det søvnmæssigt at barnet ville skulle i seng omkring kl 19 for at få den anbefalede mængde søvn. Så kæmp videre

Det med kl 22 var i sommers hvor han var mindre og han sov længere om morgen og i løbet af dagen.

Jeg prøver også at give ham en rytme og det fungere fint for det meste. Men sygdom, tigerspring og tænder kan hurtigt lave om på det hele. Så vi nogen dage ryger ud af rytmen.

Tror bare at jeg får den her følelse fordi min kæreste tit kommer og spørger om han kan nørde nu og et par timer frem. Jeg føler bare at der bliver rigtig meget fritid for ham, når han sidder oppe til kl 01-02 stykker sover længe (kl 08.15) i hverdagene og så også skal have fri fra kl 19.30 til jeg går i seng. Hvornår kan jeg så koble fra og lave noget jeg godt kan lide, som f.eks. at male eller lign

Anmeld

15. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har aldrig delt tiden op på den måde. Vi er fælles om tingene, både det huslige og vores søn. Hvis en af os er særlig træt, så aftaler vi bare at jeg/han lige går ind og tager en morfar, eller hvad man nu kunne have brug for. Men de fleste dage er vi da sammen alle 3 som familie når vi har fri  

nu er du på barsel, så det er selfølgelig lidt anderledes, men igen, hvis det var hos os, ville jeg bare fortælle hvad jeg havde brug for og så skulle min kæreste da gerne tage lillen imens, og sikkert også når jeg var færdig med mine ting.

Han må vel også have interesse i at have lidt tid med jeres barn de få timer de har sammen dagligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.