Spørgsmål ang. udbetaling DK og tilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej

Er der nogen der ved noget om følgende; jeg har været enlig forsørger men min kæreste og jeg er lige flyttet sammen. Han skulle være ude af sin lejlighed i dag og den er opsagt pr. 1/11. Vi har brugt de sidste 3-4 dage på at flytte hans ting, så praktisk talt har han boet her i nogle dage nu.

Hvis vi melder til kommunen at han er flyttet ind pr. 15. oktober, vil jeg så komme til at betale noget tilbage? Her tænker jeg på de forhøjede børnepenge jeg modtager på fredag samt ekstra SU, boligstøtte og økonomisk friplads som jeg har modtaget for oktober - eller vil det bare stoppe fra 1. november?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

Anonym trådstarter

16. oktober 2013

Anonym trådstarter

Slet ingen der ved noget?
Hvem var det der arbejdede for Udbetaling Danmark?

Anmeld

16. oktober 2013

Klumpe-dumpe

Hej

Er der nogen der ved noget om følgende; jeg har været enlig forsørger men min kæreste og jeg er lige flyttet sammen. Han skulle være ude af sin lejlighed i dag og den er opsagt pr. 1/11. Vi har brugt de sidste 3-4 dage på at flytte hans ting, så praktisk talt har han boet her i nogle dage nu.

Hvis vi melder til kommunen at han er flyttet ind pr. 15. oktober, vil jeg så komme til at betale noget tilbage? Her tænker jeg på de forhøjede børnepenge jeg modtager på fredag samt ekstra SU, boligstøtte og økonomisk friplads som jeg har modtaget for oktober - eller vil det bare stoppe fra 1. november?

De penge du får på fredag, er forudbetalt, så der vil du skulle betale tilbage, SU er også forudbetalt så der er også tilbage betaling, friplads og boligstøtte tvivler jeg på de kan nå at stoppe/regulere til 1. Nov.

Anmeld

16. oktober 2013

Anonym trådstarter

Ariel skriver:

De penge du får på fredag, er forudbetalt, så der vil du skulle betale tilbage, SU er også forudbetalt så der er også tilbage betaling, friplads og boligstøtte tvivler jeg på de kan nå at stoppe/regulere til 1. Nov.

Men man skal vel ikke betale hele beløbet tilbage af det forudbetalte når det gælder fra den 15. i måneden?

Anmeld

16. oktober 2013

An&Jo

Jeg flyttede ind ved min kæreste i samme måned som der kom børnepenge, og jeg kom altså ikke til at betale noget tilbage, hverken til SU, børnefamilieydelse, eller andet jeg fik skulle betales tilbage..

Det bliver gjort op den 1 i måneden, og det er hvad de går efter.. men du skal så have rettet su osv, inden den 1 november, for ellers skal du betale det tilbage der går ind den 1 november, altså de tilskud du kan få som enlig..

Held og lykke med kærligheden

Anmeld

16. oktober 2013

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Jeg flyttede ind ved min kæreste i samme måned som der kom børnepenge, og jeg kom altså ikke til at betale noget tilbage, hverken til SU, børnefamilieydelse, eller andet jeg fik skulle betales tilbage..

Det bliver gjort op den 1 i måneden, og det er hvad de går efter.. men du skal så have rettet su osv, inden den 1 november, for ellers skal du betale det tilbage der går ind den 1 november, altså de tilskud du kan få som enlig..

Held og lykke med kærligheden

Det var også min første tanke men synes ikke rigtig jeg kan finde noget om det nogen steder... alternativt kunne jeg jo prøve at ringe til dem - der plejer bare altid at være nogen herinde med gode svar 

Tak 

Anmeld

17. oktober 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Slet ingen der ved noget?
Hvem var det der arbejdede for Udbetaling Danmark?

Det er Xolia.

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det er Xolia.

Tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.