Kan virkelig godt forstå du føler dig drænet for energi og træt af det spil han kører, det virker som om du har taget snakken med ham før uden virkning? - Hmm...
Jeg selv har taget 2 uddannelser, indimellem har jeg også lavet ingenting og lever af min kærestes penge, det har været hårdt ja, og jeg har virkelig følt mig som et dårligt menneske dengang, jeg var præcis som din mand, jeg tog den ene efter den anden og skiftet mening, jeg kommer også selv fra en familie som din, derfor er det vigtigt for mig at bevise jeg er bedre end det, men har bare ikke ville tage mig sammen.
Nu står jeg og skal igang med pædagog uddannelse, for jeg ved at det er det jeg vil, vi har netop købt hus sammen og til februar køber vi ny bil, jeg ved at det er manden der bærer det tunge læs, men vi er sammen i medgang og modgang, vi hjælper hinanden!
Men hvis du føler han udnytter det og føler han virkelig ingen chance har for at komme videre, så syntes jeg du skal banke i bordet igen og evt. Tage nogle af hans goder fra ham? Måske på den måde lærer han at der altså skal penge ind, fra hans side af?
jeg ved ikke om det vil hjælpe, har som sagt ikke selv "udnyttet" min mand, dengang han tog over, for han ved jeg ville komme med penge en dag, der er trods alt også nogle år imellem os, så han har haft en del år i arbejdslivet, hvor jeg er ny endnu.
håber i finder en løsning, her er ihvertfald et kram! 
Anmeld