Hjælp til toiletbesøg i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.363 visninger
5 svar
5 synes godt om
14. oktober 2013

Tulle28

Jeg har flere gange oplevet i min ældste datters børnehave at ungerne selv går på toilettet. Og det er både stort og småt, hvilket betyder at jeg ind imellem får en pige hjem med ikke særlig lækre underbukser Jeg har nævnt det for et par af pædagogerne i børnehaven, som siger at de selvfølgelig får hjælp, men ja, det er altså ofte jeg ser børnene klare det selv.

Er jeg bare sippet når jeg synes man har brug for hjælp til det når man 3,5 år +/-? Derudover er der jo hele hygiejne issue'et, min datter er ihvertfald ikke altid den der husker at man skal vaske fingre efter toiletbesøg, selvom vi er strenge på det punkt herhjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

TNBC

Tulle28 skriver:

Jeg har flere gange oplevet i min ældste datters børnehave at ungerne selv går på toilettet. Og det er både stort og småt, hvilket betyder at jeg ind imellem får en pige hjem med ikke særlig lækre underbukser Jeg har nævnt det for et par af pædagogerne i børnehaven, som siger at de selvfølgelig får hjælp, men ja, det er altså ofte jeg ser børnene klare det selv.

Er jeg bare sippet eller synes jeg man har brug for hjælp til det når man 3,5 år +/-? Derudover er der jo hele hygiejne issue'et, min datter er ihvertfald ikke altid den der husker at man skal vaske fingre efter toiletbesøg, selvom vi er strenge på det punkt herhjemme.

Det er svært, for børnene løber jo selv ind når de skal, og derfor ved man ikke altid som pædagog at der sidder et barn derinde, men jeg giver dig ret i at børn de husker bare ikke at der skal vaskes hænder og de skal have hjælpe, fordi kan ikke selv nå rigtigt deromme. jeg har oplevet at komme ind på toilettet(da jeg arbejdede der), hvor der sad et barn uden en voksen, så jeg måtte hjælpe og jeg siger altid til børn at de skal huske at vaske hænder.

Anmeld

14. oktober 2013

Sara.

Tulle28 skriver:

Er jeg bare sippet eller synes jeg man har brug for hjælp til det når man 3,5 år +/-? Derudover er der jo hele hygiejne issue'et, min datter er ihvertfald ikke altid den der husker at man skal vaske fingre efter toiletbesøg, selvom vi er strenge på det punkt herhjemme.

Jeg er pædagog i en børnehave og her går børnene selv på wc. De fleste kalder når de har lavet stort og så kommer vi og tørrer dem. De små som er ved at lære at gå på wc hjælper vi mere, bl.a. minder dem om wc og sidder derude.
Men børnene render selv på wcet og jeg er sikker på at der sikkert er nogen der tørrer sig selv og sikkert også nogen der glemmer at vaske hænder. Men vi kan jo heller ikke sætte en voksen til at være ved wcet fra 6.30-17.
Hvis I ofte oplever det med jeres datter vil jeg kontakte personalet og bede dem være opmærksomme og også selv snakke med jeres pige om at kalde på hjælp når hun er færdig

Hilsen, mor til en dreng på 3 et halvt og pige på 6, samt pædagog

Anmeld

14. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sara. skriver:

Jeg er pædagog i en børnehave og her går børnene selv på wc. De fleste kalder når de har lavet stort og så kommer vi og tørrer dem. De små som er ved at lære at gå på wc hjælper vi mere, bl.a. minder dem om wc og sidder derude.
Men børnene render selv på wcet og jeg er sikker på at der sikkert er nogen der tørrer sig selv og sikkert også nogen der glemmer at vaske hænder. Men vi kan jo heller ikke sætte en voksen til at være ved wcet fra 6.30-17.
Hvis I ofte oplever det med jeres datter vil jeg kontakte personalet og bede dem være opmærksomme og også selv snakke med jeres pige om at kalde på hjælp når hun er færdig

Hilsen, mor til en dreng på 3 et halvt og pige på 6, samt pædagog

Helt enig

Anmeld

4. november 2013

optimistmor

i min søns børnehave er der en voksen tilstede lige udenfor ved toilet besøg. som jeg har set det... det skal dog siges det er en ude bh. de bliver tilbudt toiletbesøg iden de ryger ud efter formiddags mad- også blebørnene. og igen efter frokost. ellers går der vist nok også en voksen med ind hvis der kommer en og skal på toilet mens de er ude. men her er der god støtte til toiletbesøg.

Anmeld

4. november 2013

DianaRJS

Tulle28 skriver:

Er jeg bare sippet når jeg synes man har brug for hjælp til det når man 3,5 år +/-? Derudover er der jo hele hygiejne issue'et, min datter er ihvertfald ikke altid den der husker at man skal vaske fingre efter toiletbesøg, selvom vi er strenge på det punkt herhjemme.

det er det samme her, men jeg ved at de får hjælp, problemet hos os er jeg har en søn der er meget stædig og altid har haft vil selv kan selv, så han går bare derud og gør hvad han skal gøre, og derfor bliver det ofte ikke set.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.