Hej først og fremmest er mennesker jo forskellige og det er da skønt I kan få livet sammen til at fungere. 
Desværre er der jo mange fordomme i mennesker samt sætter man tit hinanden i kasser og tror det er enormt svært at komme udenom. Jeg må indrømme jeg selv kan komme til det pga mine egne erfaringer. 
Jeg kommer selv fra en "blandet" familie og ved hvor svært det er at få kulturer til at fungere i god sameksistens selv om man virkelig prøver. Det er ligesom om det fungerer en tid, men så dukker alle de forskellige overbevisninger op og så er det ligesom man ikke lever op til enten den ene eller den andens krav. Har endnu ikke set et succesfuldt forhold i mine egen omgangskreds hvor baggrunden er forskellig desværre. Havde selv haft en muslimsk kæreste, min mor og søster har været gift med muslimer og har jo kendt mange som har prøvet forhold i min omgangskreds hvor det altid endte med at man ligesom ikke kunne leve op til hinandens standarder som desværre nogen gange ændrede sig over tid. 
Det bliver formentlig bedre i takt med at vi i højere grad accepterer hinanden fuldt ud men der er mange fordomme i alle miljøer og de skal nedbrydes. Så når man bliver set med en partner som ikke lige er dansk fx så er der mange der tænker alt muligt på grund af stereotype ting de hører. Så glemmer man at alle altså ikke kan skæres over i en kam og det ved jeg jo også godt, men forholder mig stadig meget skeptisk overfor parforhold hvor man har en større kulturel forskellighed og hvor den også er noget man holder fast i. Det vanskeliggør tingene på en måde, men igen er man et fornuftigt menneske der finder styrke i forskellighederne og har respekt og accept af hinanden som man er på godt og ondt, så kan det da helt sikkert godt gå godt. 
Men ignorer alt det dårlige og fokuser på det gode dig og din kæreste har for det er jo jeres liv og I må jo på ingen måde lade det påvirke jeres forhold for det er det ikke værd. Forhåbentlig vil tiden udviske og give plads til at vi alle kan leve sammen med alle vores forskelligheder. Det er da det bedste der kunne ske og det kan i bl.a. være frontløbere for. De bedste ønsker til Jer.
Anmeld