Udendørslege til 6-års fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.267 visninger
8 svar
2 synes godt om
14. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min dreng fylder 6 år i morgen tirsdag

Vi skal holde drengefødselsdag på lørdag. Vi skal bla. ud i haven og lave lidt sjov.

Min dreng vil gerne have, at vi:

- hopper sækkevæddeløb

- kaster bolde på dåser

- løber med æg på ske (som så bliver en kartoffel som ikke går i stykker)

Er der andre som har nogen gode ideer, hvad drengene kan "dyste" mod hinanden. De bliver ikke delt op i hold, men skiftes til, at gøre de forskellige ting.

Hvad med skattejagt - nogen med gode nemme ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

LilleMie

MoarHvidovre skriver:

Min dreng fylder 6 år i morgen tirsdag

Vi skal holde drengefødselsdag på lørdag. Vi skal bla. ud i haven og lave lidt sjov.

Min dreng vil gerne have, at vi:

- hopper sækkevæddeløb

- kaster bolde på dåser

- løber med æg på ske (som så bliver en kartoffel som ikke går i stykker)

Er der andre som har nogen gode ideer, hvad drengene kan "dyste" mod hinanden. De bliver ikke delt op i hold, men skiftes til, at gøre de forskellige ting.

Hvad med skattejagt - nogen med gode nemme ideer?

Tillykke med ham!

En idé kan være:

Gummistøvlekast (hvor man med front mod kasteretningen, kaster gummistøvlen gennem benene og hen over ryggen)

Ellers prøv at se denne side for ideer, der virker til at være lidt for enhver smag   http://www.festdoktoren.dk/category/udendors-lege

Anmeld

14. oktober 2013

MoarHvidovre

LilleMie skriver:

Tillykke med ham!

En idé kan være:

Gummistøvlekast (hvor man med front mod kasteretningen, kaster gummistøvlen gennem benene og hen over ryggen)

Ellers prøv at se denne side for ideer, der virker til at være lidt for enhver smag   http://www.festdoktoren.dk/category/udendors-lege

Ej, tak, der er vildt mange gode ting. Skal finde nogen gode ting som drengene kan komme ud og få lidt krudt af

Anmeld

14. oktober 2013

LilleMie

MoarHvidovre skriver:

Ej, tak, der er vildt mange gode ting. Skal finde nogen gode ting som drengene kan komme ud og få lidt krudt af

Det bliver garanteret en super god dag, krydser fingre for godt vejr til udendørslegene

Og god fornøjelse med planlægningen! Jeg glæder mig allerede til det en gang bliver min tur, men der går nok lige et par år endnu inden hun skal have selskabslege til sin fødselsdag (hun bliver 2 næste gang!) 

Anmeld

14. oktober 2013

MoarHvidovre

LilleMie skriver:

Det bliver garanteret en super god dag, krydser fingre for godt vejr til udendørslegene

Og god fornøjelse med planlægningen! Jeg glæder mig allerede til det en gang bliver min tur, men der går nok lige et par år endnu inden hun skal have selskabslege til sin fødselsdag (hun bliver 2 næste gang!) 

Tak, vi håber også på godt vejr, da 8-10 drenge godt kan fylde lidt meget indenfor.

Vi skal helt sikkert også have gummistøvle-kast, men jeg må vist hellere øve mig lidt inden på lørdag, ha ha ha

Da vores datter fyldte 4 år i foråret fik hun lov til, at få 4 piger hjem fra bh. Det var mere hygge og leg

Anmeld

14. oktober 2013

MoarHvidovre

Andre med gode ideer?

Anmeld

14. oktober 2013

EnGodMor

Stort tillykke med ham i morgen

Har da lidt idéer

Avisløb, de skal løbe med en avis mellem knæerne. 

Tovttrækning, det er noget drengene kan bruge. 

Tromle, alle ligger på jorden, tæt op ad hinanden, den der ligger sidst skal rulle hen over de andre, og ligge sig tæt op ad den person som ligger til sidst, derefter skal næste mand over de andre og så videre. 

Slå søm i træ, se hvor mange gange hver især skal bruge på at slå et søm i en træstub. 

Fisker fisker. 

Stop dans med balloner, de får bundet en ballon rundt om et ben og skal passe på at den ikke bliver trådt i stykker. 

Længdespring. 

Spyd, lav en stor ring på græsset, børnene skal stå nogle meter fra ringen, og så får de bind for øjnene, og et spyd/pind med spids i hånden, så skal de selv fornemme hvornår de er ved ringen, og placeret spydet der hvor de tror ringen er. 

Jorden er giftig, find en masse redskaber fra haven af. 

Mærk på noget, børnene skal ha bind for øjnene, og så skal de gætte hvad de rør ved. Eller de kan smage på ting de skal gætte. 

Spise sliksnørrebånd med munden og hænderne på ryggen.

Anmeld

14. oktober 2013

MoarHvidovre

EnGodMor skriver:

Stort tillykke med ham i morgen

Har da lidt idéer

Avisløb, de skal løbe med en avis mellem knæerne. 

Tovttrækning, det er noget drengene kan bruge. 

Tromle, alle ligger på jorden, tæt op ad hinanden, den der ligger sidst skal rulle hen over de andre, og ligge sig tæt op ad den person som ligger til sidst, derefter skal næste mand over de andre og så videre. 

Slå søm i træ, se hvor mange gange hver især skal bruge på at slå et søm i en træstub. 

Fisker fisker. 

Stop dans med balloner, de får bundet en ballon rundt om et ben og skal passe på at den ikke bliver trådt i stykker. 

Længdespring. 

Spyd, lav en stor ring på græsset, børnene skal stå nogle meter fra ringen, og så får de bind for øjnene, og et spyd/pind med spids i hånden, så skal de selv fornemme hvornår de er ved ringen, og placeret spydet der hvor de tror ringen er. 

Jorden er giftig, find en masse redskaber fra haven af. 

Mærk på noget, børnene skal ha bind for øjnene, og så skal de gætte hvad de rør ved. Eller de kan smage på ting de skal gætte. 

Spise sliksnørrebånd med munden og hænderne på ryggen.

Tak. Der er super mange fede gode ideer. De skal helt sikkert lave tovtrækning, løbe med aviser mellem benene, længdespring og så må jeg se om jeg kan få fat i nogen lange pile

Anmeld

14. oktober 2013

EnGodMor

MoarHvidovre skriver:

Tak. Der er super mange fede gode ideer. De skal helt sikkert lave tovtrækning, løbe med aviser mellem benene, længdespring og så må jeg se om jeg kan få fat i nogen lange pile

Ellers er det måske os nemmere at bruge nogle sten, eller en spand eller noget andet, de kan forsøge at sætte i ringen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.