NNL skriver:
Hej Piger
Er der nogle af jer der har prøvet at flytte jeres barn til en anden dagpleje? Vi skal flytte på torsdag, og på mandag skal Sigurd begynde i en ny dagpleje. Han ELSKER hans nuværende DP, så jeg har det skidt med at flytte ham. Både nyt hjem og ny DP, det er jo alle de trygge omgivelser der ryger på en gang. Han er nu ellers nem nok til at finde sig tilpas hvor han nu engang er. Og den nye dagplejemor virker vildt sød. Men jeg er alligevel nervøs for hvordan han skal tage det.
Er der nogen som har gode råd og erfaringer, de vil dele med mig?
Kram Nadia.
Jeg flyttede min dreng fra en DP til en ny DP, da jeg ikke helt kunne enes med den gamle DP (hun sendte mig blandt andet en besked, hvor hun anklagede mig for at være en dårlig mor, fordi jeg lod min dreng sove længe efter en hård nat med falsk strubehoste...!).
Så vores flyt var lidt anderledes, fordi bassen kun havde gået der i små 2 måneder, og fordi den var afledt af en konflikt.
Men han kom til et sted hvor der var flere børn og en bedre dynamik imellem ungerne - bedre fordeling af alder og køn - og hans nye DP er sådan et ude-menneske, hvilket passer min dreng fantastisk.
Så det flyt var uproblematisk, vi behøvede ikke engang en indkørselsperiode og selv idag, hvor han er afleveret ved en ferie-DP har der ingen problemet været.
Men det afhænger måske af hvor udadvendt Sigurd er, og måske også hvor gammel han er?
Anmeld