Medbringe til kontanthjælps søgning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hejsa.

Når jeg skal søge kontanthjælp, hvad skal jeg så medbringe af dokumentationer? 

Jeg kan komme i tanke om:

- Lønsedler - 3 mdr.
- Hus- og forbrugslån
- Skatteopgørelse
- Tidligere ansættelses brev, hvor der står hvornår jeg er sluttet der
- Vandrejournal
- Feriekort

Skal jeg også tage kærestens lønsedler med? Vi er ikke gift.
Og så har jeg en bil som er registreret i mit navn men det er ikke mig der finansere for den. Skal jeg have oplysninger om den med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx?NavigationTaxonomyId=00f2b35b-88e5-4ed5-a98c-fb062df75f0f

alle oplysninger du skal bruge står her og det kan gøres digitalt idag for at undgå at halvdelen forsvinder undervejs af papirerne

mht bilen hvis du står som ejer så skal du have en vurdering af bilens værdi i fri handel fra mindst 2 forskellige forhandlere for at bevise at den er mindre end 10.000 kr værd at videresælge.

hvis du og din kæreste har boet sammen i mere end 2 år bliver i udfra de nye regler betragtet som gift (mere eller mindre) så derfor skal hans indtæger også indgå da de skal udregne om han har forsøgelspligt overfor dig eller om han tjener så lidt at du kan få kontanthjælp stadigvæk...

ALLE lån og opsparinger skal der laves en Låneopgørelse på og kreditopgørelse på opsparingerne.

Håber det hjalp lidt

Anmeld

13. oktober 2013

SHERO

Husk dokumentation på en evt. Kapitalpension, hvis den er over 50.000 skal den hæves :-\

Glemte jeg og trak i laaangdrag at få svar på ansøgning..

Anmeld

13. oktober 2013

Sisse Vinther

Hejsa.

Når jeg skal søge kontanthjælp, hvad skal jeg så medbringe af dokumentationer? 

Jeg kan komme i tanke om:

- Lønsedler - 3 mdr.
- Hus- og forbrugslån
- Skatteopgørelse
- Tidligere ansættelses brev, hvor der står hvornår jeg er sluttet der
- Vandrejournal
- Feriekort

Skal jeg også tage kærestens lønsedler med? Vi er ikke gift.
Og så har jeg en bil som er registreret i mit navn men det er ikke mig der finansere for den. Skal jeg have oplysninger om den med?

Det skulle du meget gerne få at vide af dem, alt efter hvilket situation du sidder i.
Jeg skulle have Vandrejournal, opsigelsesbevis og kontoudtog fra alle konti.

Anmeld

13. oktober 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx?NavigationTaxonomyId=00f2b35b-88e5-4ed5-a98c-fb062df75f0f

alle oplysninger du skal bruge står her og det kan gøres digitalt idag for at undgå at halvdelen forsvinder undervejs af papirerne

mht bilen hvis du står som ejer så skal du have en vurdering af bilens værdi i fri handel fra mindst 2 forskellige forhandlere for at bevise at den er mindre end 10.000 kr værd at videresælge.

hvis du og din kæreste har boet sammen i mere end 2 år bliver i udfra de nye regler betragtet som gift (mere eller mindre) så derfor skal hans indtæger også indgå da de skal udregne om han har forsøgelspligt overfor dig eller om han tjener så lidt at du kan få kontanthjælp stadigvæk...

ALLE lån og opsparinger skal der laves en Låneopgørelse på og kreditopgørelse på opsparingerne.

Håber det hjalp lidt

Kæresten og jeg har kun boet sammen i et halvt år ca?

Og jeg ved at bilen er mere end 10.000 kr værd. Den er omkring 50-60.000 kr værd.

Og hvad mener du med at der skal laves en låneopgørelse på alle lån?

Anmeld

13. oktober 2013

Anonym trådstarter

Sisse Vinther skriver:

Det skulle du meget gerne få at vide af dem, alt efter hvilket situation du sidder i.
Jeg skulle have Vandrejournal, opsigelsesbevis og kontoudtog fra alle konti.

Når du siger kontoudtog, mener du så bare en oversigt over de kontier man har eller skal de have en konto udskrift med alle forbrug på?

Jeg får det nok også at vide i morgen når keg tager der ind men vil gerne være forberedt så de kan få det hele med det samme.

Anmeld

13. oktober 2013

Sisse Vinther

Anonym skriver:

Når du siger kontoudtog, mener du så bare en oversigt over de kontier man har eller skal de have en konto udskrift med alle forbrug på?

Jeg får det nok også at vide i morgen når keg tager der ind men vil gerne være forberedt så de kan få det hele med det samme.

Altså jeg skulle have kontoudtog med posteriringer hvor man kunne se ALT hvad jeg havde hævet, overført osv. fra ALLE konti, selv budget og opsparing.
Så ja, en oversigt kan man vel også kalde det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.