Job med løntilskud, hvordan fungere det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.378 visninger
11 svar
2 synes godt om
13. oktober 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja overskriften siger næsten sig selv, men hvordan funger det endeligt med job med løntilskud??

Altså hvordan får man løn osv?? 

Overvejer at holde en lille "pause" fra mit normale job som pædagog. Lige nu har jeg ik en fast stilling, men en hel masse vikar timer, et sted som jeg er rigtig, rigtig glad for. Problemet er jo bare at indfor mit område ( special området) er der ik rigtig nogle spænde job i mit område lige nu ØV BØV. Og der hvor jeg er nu, svinger mine timer fra 40-45 timer pr til kun 25 timer pr uge.

Nu har jeg så mulighed for at prøve noget helt, helt andet, MEN han ka kun ansætte mig, hvis han ka få mig, med løntilskud. Jobbet er i en antikvivtets forretning, og ku være vildt spændene!

Men hvordan er reglerne?? Vh stine

Ps undskyld det lige blev lidt langt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

esioul

StineW79 skriver:

Ja overskriften siger næsten sig selv, men hvordan funger det endeligt med job med løntilskud??

Overvejer at holde en lille "pause" fra mit normale job som pædagog. Lige nu har jeg ik en fast stilling, men en hel masse vikar timer, et sted som jeg er rigtig, rigtig glad for. Problemet er jo bare at indfor mit område ( special området) er der ik rigtig nogle spænde job i mit område lige nu ØV BØV. Og der hvor jeg er nu, svinger mine timer fra 40-45 timer pr til kun 25 timer pr uge.

Nu har jeg så mulighed for at prøve noget helt, helt andet, MEN han ka kun ansætte mig, hvis han ka få mig, med løntilskud. Jobbet er i en antikvivtets forretning, og ku være vildt spændene!

Jeg har været i job med løntilskud i en hundepension.

Jeg var der i ca. 3 mdr.

Jeg fik løn fra dem, og så fik de tilskud fra jobcenteret.

Lønnen bestemte de (dog ikke mindre end mindstelønnen), men det er fordi det var en privat virksomhed.

Anmeld

13. oktober 2013

esioul

StineW79 skriver:

indenfor det offentlige område, følger de jo en overenskomst.

Anmeld

13. oktober 2013

B&J

lige pt får jeg job med løntilskud

jeg har ingen uddannelse så jeg får løn som ufaglært

og jeg får 17200ca før skat ved ikke hvad det er efter skat inu

og der har kommunen og jobbet blevet enig om hvem der skal give mig hvad og hvad i løn det er ikke noget jeg bestemmer og det står på i 3 mdr

OG JEG HÅBER JEG BLIVER ANSAT BAGEFTER VUP VUP

Anmeld

13. oktober 2013

StineW79

esioul skriver:

Jeg har været i job med løntilskud i en hundepension.

Jeg var der i ca. 3 mdr.

Jeg fik løn fra dem, og så fik de tilskud fra jobcenteret.

Lønnen bestemte de (dog ikke mindre end mindstelønnen), men det er fordi det var en privat virksomhed.

Det her er også privat. Hvor mange timer havde du og hva fik du i løn ( hvis det er ok jeg spørg ) vh stine

Anmeld

13. oktober 2013

StineW79

B&J skriver:

lige pt får jeg job med løntilskud

jeg har ingen uddannelse så jeg får løn som ufaglært

og jeg får 17200ca før skat ved ikke hvad det er efter skat inu

og der har kommunen og jobbet blevet enig om hvem der skal give mig hvad og hvad i løn det er ikke noget jeg bestemmer og det står på i 3 mdr

OG JEG HÅBER JEG BLIVER ANSAT BAGEFTER VUP VUP

Jeg er jo uddannet pædagog, men det her er i en antikvitets butik, så ville slet ik vide hva jeg vil ku forvente at få i løn! 

Hvor mange timer har du pr uge? X

Anmeld

13. oktober 2013

K&S

StineW79 skriver:

Hvis det er et privat firma, skal du have været ledig i 6 måneder, før du kan starte.

Anmeld

13. oktober 2013

B&J

StineW79 skriver:

Jeg er jo uddannet pædagog, men det her er i en antikvitets butik, så ville slet ik vide hva jeg vil ku forvente at få i løn! 

Hvor mange timer har du pr uge? X

ialt har jeg 37 timer plus lørdag søndag ind i mellem og nogle uger har jeg 42 timer nogle uger har jeg kun 30 eller under men i det hele passer det med 37 timer + pauser

Anmeld

13. oktober 2013

esioul

StineW79 skriver:

Det her er også privat. Hvor mange timer havde du og hva fik du i løn ( hvis det er ok jeg spørg ) vh stine

Jeg havde fuldtid og fik det der svarede til timesatsten på den højeste dagpenge sats.

Så ikke noget jeg blev rig af

Anmeld

13. oktober 2013

asphodel

K&S skriver:

Hvis det er et privat firma, skal du have været ledig i 6 måneder, før du kan starte.

Som K&S siger skal du have været ledig i 6 måneder før du kan få løntilskud ved en privat virksomhed. Ved det offentlige kan du få det fra dag 1.

Jeg ville forhøre mig ved a-kassen først. Selvom du er i løntilskud skal du jo stadig stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og jeg ved ikke hvordan det lyder for dem at sige op fra sit vikararbejde for at få en løntilskudsstilling, som er forbeholdt dem der ingen arbejde har. Men jeg ved ikke noget om vikararbejde eller hvordan arbejdsløshedsreglerne er herfor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.