Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
8 svar
11 synes godt om
13. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej jeg har lidt af et dilemma her.

Jeg kommer fra en lille by hvor alle kender hinanden, og meget sjovt så er vi rigtigt mange som er gravide nu, inklusive min veninde. 

Men der er en anden pige her i byen som lige har født et barn, og ingen ved hvem faren er. Mit problem er nu at jeg har en anden veninde(kalder hende veninde 2 for ordens skyld) som har fortalt mig at min venindes 1 kæreste er en mulig far til barnet hos den anden pige, som lige har født. Veninde 2 siger hun har bevis på at venindes et kæreste har været sammen med den anden pige i den tidsperiode hvor hun burde været blevet gravid, jeg synes dog selv ikke at beviset er særlig holdbart. Mit problem er jeg ved ikke om jeg skal fortælle det til veninde 1, fordi jeg tror ikke rigtigt på at hendes kæreste har været utro, da han slet ikke er typen. Også fordi jeg ved det har været lidt knas i forholdet på det sidste, og ved at selv om det ikke passer kan komme til at ødelægge forholdet mellem dem, og det synes jeg ikke er godt nu hun er højgravid.

jeg vil selfølgelig fortælle hende det om jeg vidste det sikkert, og det ikke bare var rygter. Men hvad synes i skal jeg sige det og muligvis ødelægge deres forhold eller bare ikke sige noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

Newsence

fortæl hende om rygtet men gør det klart det er et rygte og du ikke selv tror på det... Der er ikke noget værre end at finde ud af at folk har snakket sådan og holdt det hemmeligt uanset grunden

Anmeld

13. oktober 2013

Kildebakken

Det lyder som om der er nogle som mangler lidt spænding i hverdagen i jeres lille by;-)  men hvis hun er en tæt veninde fortjener hun at du som hendes ven deler din viden om hvad der bliver sagt bag hendes ryg. Men pas på at du ikke giver rygtet videre og slet dette indlæg hurtigst muligt - Danmark er trods al ret lille. men kig dybt ind i dig selv, hvis du trives godt i dramaets midte, så er det på tide at ændre dit eget liv, så andres ulykke får mindre fokus

kh

Anmeld

13. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg ville ikke fortælle rygter videre. Hvis hun lige har født skal hun jo angive hvem faderen er. Så mon ikke det kommer helt af sig selv hvis han er far til barnet.

Anmeld

13. oktober 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Jeg kommer fra en lille by hvor alle kender hinanden, og meget sjovt så er vi rigtigt mange som er gravide nu, inklusive min veninde. 

Men der er en anden pige her i byen som lige har født et barn, og ingen ved hvem faren er. Mit problem er nu at jeg har en anden veninde(kalder hende veninde 2 for ordens skyld) som har fortalt mig at min venindes 1 kæreste er en mulig far til barnet hos den anden pige, som lige har født. Veninde 2 siger hun har bevis på at venindes et kæreste har været sammen med den anden pige i den tidsperiode hvor hun burde været blevet gravid, jeg synes dog selv ikke at beviset er særlig holdbart. Mit problem er jeg ved ikke om jeg skal fortælle det til veninde 1, fordi jeg tror ikke rigtigt på at hendes kæreste har været utro, da han slet ikke er typen. Også fordi jeg ved det har været lidt knas i forholdet på det sidste, og ved at selv om det ikke passer kan komme til at ødelægge forholdet mellem dem, og det synes jeg ikke er godt nu hun er højgravid.

jeg vil selfølgelig fortælle hende det om jeg vidste det sikkert, og det ikke bare var rygter. Men hvad synes i skal jeg sige det og muligvis ødelægge deres forhold eller bare ikke sige noget?

Jeg ville fortælle det uden og tøve. Jeg ville blive gal hvis en veninde kendte til sådanne rygter uden og fortælle mig det. Og tænk nu hvis det er rigtigt? Jeg ville føle mig godt og grundigt til grin, og jeg ville bestemt miste noget for min veninde som valgte at holde mund..... 

Anmeld

13. oktober 2013

modesty

Jeg ville ikke sige det. Beviset er, som du selv siger, uholdbart, og der er ingen grund til at ødelægge deres forhold grundet sladder.

hvis du var (næsten) sikker, var sagen en anden. Men det lyder du langt fra til at være.

Anmeld

13. oktober 2013

lineog4

Jeg ville fortælle om rygtet ikke for at så tvivl om hendes kæreste men alene fordi hun så kan gå med oprejst pande gennem byen og bliver der tavshed kan hun sige: ja ja jeg ved godt I taler bag min ryg om min kæreste - men rygtet er ikke spændende længere for hovedpersonerne kender det.....

rygter kan kun aflives ved de som rygterne handler om kender dem for så er der intet drama og spænding i dem. 

så får din veninde ved hvad der tales om ville jeg sige det, for at lave rav i forholdet - nej så ville jeg ikke sige det

Anmeld

13. oktober 2013

aarhusmor

Jeg ville aldrig fortælle et rygte videre. Hvis jeg endelig skulle det, ville jeg gå til den påståede far og sige det.

Anmeld

13. oktober 2013

Elgaard73

Hvad med at snakke med ham, som hele rygtet drejer sig om? Fortæl ham hvad der bliver sagt om ham.

Har han været utro, må det jo blive hans eget ansvar at fortælle sin kæreste det og selv rode sig ud af den.

Har han ikke været utro, får han jo chancen til at konfrontere dem der løber med disse rygter + han kan selv gå hjem og fortælle kæresten hvad der foregår i jeres lille by. Personligt ville jeg 100 gange hellere høre om sådanne rygter fra min mand, end jeg ville risikere at høre om det ude i byen. Og rygterne vil nå hende på et eller andet tidspunkt, hvis der ikke bliver gjort noget.

Så jeg syntes at du skal snakke med ham og så lade det være op til ham, hvad han vil gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.