baby i vugge eller lift ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.307 visninger
9 svar
1 synes godt om
11. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hejsa

er det bedst at ligge baby i vuggen i vores værelse om natten eller i lift tæt på mig ?

og hvornår flyter man sit barn inde på et andet værelse? når de er 1 år ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

tarkoflen

Jeg ved ikke om det ene er bedre end det andet!

Her ligger Thea stadig i lift ved siden af min seng, men det synger virkelig på sidste vers. Vi har ingen vugge, ville ikke købe en for den korte tid baby kan bruge den og har hørt om flere, der ikke brugte vuggen, selvom de havde en.

Det med hvornår baby skal på eget værelse, er meget individuelt, sundhedsstyrrelsen anbefaler at baby som i samme værelse som forældrene til de er 6 måneder, men nogle vælger at flytte dem før. En i min mg fik ingen søvn, fordi baby lå og vækkede hende natten lang, så de var derfor nødt til at flytte baby tidligere, vi har Thea liggende og vi sover alle fint og hun bliver 6 måneder på onsdag! Vi har så heller ikke andre muligheder, da vi bor i en 2 værelses, men selvom vi havde, så har vi besluttet at hun sover hos os minimum så længe jeg ammer om natten... Så må vi se, om vi har noget større, når jeg holder op med det, og om vi kan nænne ikke at have hende liggende hos os

Anmeld

12. oktober 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hejsa

er det bedst at ligge baby i vuggen i vores værelse om natten eller i lift tæt på mig ?

så længe baby ligger i forældrenes værelse er det ikke bedre hverken med lift, i seng, i vugge osv.

vi har en vugge stående ved siden af sengen som Isaak sover, når han vokser ud af vuggen om et par måneder ryger han på eget værelse da vi ikke har plads til tremmeseng i soveværelset, men jeg ville egentlig gerne have ham på vores værelse læænge endnu - han vil måske være en 8mdr når han ryger på eget værelse

sundhedsstyrelsen anbefaler at baby sover i forældrenes soveværelse indtil de er minimum 6mdr. da det forebyger vuggedød, hvis baby sover på eget værelse tidligt kan man risikere at baby 'glemmer' at trække vejret.

Anmeld

12. oktober 2013

Muffinmus

Vi har brugt begge dele fordi vi havde en arvevugge, men synes liften var nemmere de første tre mdr

Anmeld

12. oktober 2013

Clisolka

Jeg har kun haft brugt lift, da jeg ikke ville bruge penge på en vugge. Det er så kort tid de kan ligge i den 

Anmeld

12. oktober 2013

BigHope13

Anonym skriver:

Hejsa

Det det fuldstændigt ligegyldigt om baby ligger i lift eller vugge. Bare baby ligger tæt ved dig.
Har skal bassen sove i en vugge ved siden af min seng og han skal ihvertfald ligge hos os indtil han er 6 mdr, måske også gerne mere alt efter hvordan det kommer til at fungere. vil meget gerne amme til ca 6 mdr og så længe skal han ihvertfald ligge tæt ved mig.

Anmeld

12. oktober 2013

Sisse Vinther

Anonym skriver:

Hejsa

Min fætters og hans kærestes søn sover stadig hos dem -vist nok ikke i sengen mere, men i deres værelse ihvertfald.
Og han er 11 mdr.

Anmeld

12. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har en familievugge, og den har så stået op af vores seng. ved 4måneder kom han i tremmeseng, stadig inde ved os.

Hvis vi ikk havde vuggen i familien havde vi ikke købt en selv, liften er fuldstændig lige så god.

vores kom på eget værelse ved 6måneder. Men det er meget individuelt

Anmeld

12. oktober 2013

Victoria2013

Vi brugte ikke vugge, men liften. Den stod på 2 stole i soveværelset ved siden af min side i sengen og dér sov lillepigen de første 3 mdr af hendes liv. Så var hun ved at være for stor til liften...

Så samlede vi tremmesengen, som ikke rigtig kunne være på soveværelset alligevel - så hun flyttede på eget værelse da hun var 3 mdr, men har også sovet igennem siden hun var ca. 2 mdr. Vi har så alle døre stående åbne om natten (hendes værelse er lige ved siden af vores), så kan sagtens høre hende når hun vågner og er sulten

Og da både jeg og hun er noget lydfølsomme, især når vi sover, tror jeg på at vi begge har haft gavn af det. Jeg sover meget bedre om natten og det tror jeg også hun gør, for nu er hun 4 mdr og sover mellem 8 og 10 timer om natten før hun vågner og er sulten igen

Anmeld

12. oktober 2013

MorDk

Lige i starten sov vores datter i liften, som stod nede i vuggen. Efter 3-4 uger fjernede vi liften og hun lå i vuggen, som var i vores soveværelse. Da hun var 4 mdr. rykkede hun på eget værelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.