er det lige til at gange en hækle opskrift op???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2013

helle85

mariamiss6 skriver:

http://mariamiss6.wordpress.com/2012/10/25/1845/

Jeg har linket til dem i voksenstørrelse. For dem jeg lavede til mine unger, og lavede opskrift ud fra sidste år, er jo helt ned i størrelse 3 og 5 år. 

Jeg har forklaret efter opskriften hvordan jeg tror man bedst ændrer størrelsen på dem

mange tak jeg vil prøve at hækle dem

nå du skriver sådan her 2-til-1/ 2 masker hækles sammen. så er det vel lige som at tage ind, ik???

jeg skal vel bare bruge mindre masker?

kan du huske hvor mange du ca brugte til dine børns???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2013

mariamiss6

helle85 skriver:

mange tak jeg vil prøve at hækle dem

nå du skriver sådan her 2-til-1/ 2 masker hækles sammen. så er det vel lige som at tage ind, ik???

jeg skal vel bare bruge mindre masker?

kan du huske hvor mange du ca brugte til dine børns???

Jo det er det. Jeg kunne bare ikke finde ud af hvordan jeg skulle skrive det bedst, og kort  

Det er en gammel opskrift... i mine nyere skriver jeg vidst 2til1. altså det samme, bare uden streger imellem lol.....

Og når man tager ud skriver jeg 2i1, altså 2 masker i samme. 

Anmeld

12. oktober 2013

helle85

mariamiss6 skriver:

Jo det er det. Jeg kunne bare ikke finde ud af hvordan jeg skulle skrive det bedst, og kort  

Det er en gammel opskrift... i mine nyere skriver jeg vidst 2til1. altså det samme, bare uden streger imellem lol.....

tak

jeg har høret 2i1 det bruger jeg også selv og det så der også i de andre, men jeg havde ikke hørt de andet

men du kan jo alt tid lægge et link ind til hvor de viser hvordan man gør for ville også være i tvivl hvis der stod det andet

du glemte hvis at svare på de andre 2 spørgsmål

Anmeld

12. oktober 2013

mariamiss6

mariamiss6 skriver:

Ha, ja de andre pørgsmål så jeg slet ikke....

Æhm ja, færre masker på den største omgang, eller helt tage en udvidende omgang ud af mænsteret. Hvis du ser på bloggen er der en samling over mine egne DIY'er... Der er både de voksne og børnefutterne..... Måske er det lettere for dig at starte ud fra børnefutterne alligevel, og så øge størrelsen på dem? 

http://mariamiss6.wordpress.com/2012/10/27/ankel-slippers-til-born-diy/ 

Højeste antal masker på en omgang på børnefutterne er 20. MEn altså, du skal så også huske at tage højde for hvis garnet ikke er samme tykkelse.... Mit garn passede en nål nummer 4, og er sådan mellem tykt garn.... 

Anmeld

12. oktober 2013

helle85

mariamiss6 skriver:

Æhm ja, færre masker på den største omgang, eller helt tage en udvidende omgang ud af mænsteret. Hvis du ser på bloggen er der en samling over mine egne DIY'er... Der er både de voksne og børnefutterne..... Måske er det lettere for dig at starte ud fra børnefutterne alligevel, og så øge størrelsen på dem? 

Højeste antal masker på en omgang på børnefutterne er 20. MEn altså, du skal så også huske at tage højde for hvis garnet ikke er samme tykkelse.... Mit garn passede en nål nummer 4, og er sådan mellem tykt garn.... 

det vil jeg prøve mange tak

Anmeld

12. oktober 2013

mariamiss6

mariamiss6 skriver:

Jeg fik lige gennemlæst mønsteret nu dajeg sad og rodede med det  

OG jeg kan se at også på børnemønsteret har jeg forklaret hvordan du kan både forstørre og formindske dem. 

Jeg tror mønsteret på bloggen er de lyserøde futter, det vil sige en størrelse ca. 28 (5 år). Hvis jeg var dig ville jeg indsætte en ektra omgang hvor du øger maskeantallet. Altså, en ekstra omgang lige efter 2. omgang, hvor du øger med det antal masker du mener er passende for bredden på dit barns fod. 

Gør jeg mig forståelig nok? heheh

Anmeld

13. oktober 2013

helle85

mariamiss6 skriver:

Jeg fik lige gennemlæst mønsteret nu dajeg sad og rodede med det  

OG jeg kan se at også på børnemønsteret har jeg forklaret hvordan du kan både forstørre og formindske dem. 

Jeg tror mønsteret på bloggen er de lyserøde futter, det vil sige en størrelse ca. 28 (5 år). Hvis jeg var dig ville jeg indsætte en ektra omgang hvor du øger maskeantallet. Altså, en ekstra omgang lige efter 2. omgang, hvor du øger med det antal masker du mener er passende for bredden på dit barns fod. 

Gør jeg mig forståelig nok? heheh

det vil jeg gøre

jeg kan godt forstå det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.