Karriere og børn ødelægger sexlivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
2 svar
0 synes godt om
22. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra politiken.dk

Antallet af danskere, som har så ondt i sexlivet, at de må søge professionel hjælp, er steget markant. Det er især par i 30'erne med små børn, der oplever problemet.

Karriere og børn ødelægger sexlivetPar i 30'erne har sværere ved at få sexlivet til at fungere end andre aldersgrupper. På blot fire år er henvendelser til flere sexologklinikker tredoblet.

Årsagen til, at sexlivet i denne periode er på standby, kan måske findes i de mange krav, folk oplever, at de skal opfylde - krav om at skabe karriere og være gode forældre lægger en dæmper på sexlysten.

Den øgede søgning til sexologklinikker kan også skyldes, at folk er blevet mere åbne omkring problemet og ønsker at gøre noget ved det.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Den slags artikler gør mig mega-deprimeret... Og jeg er ikke engang i 30'erne... Jeg elsker vores sexliv, og vil f*ndme ikke give afkald på det - men jeg vil også gerne have børn...

Kan trøste mig med at jeg er 26, han er 37 - vi kommer alligevel ikke til at være i 30'erne sammen...

Anmeld

24. juli 2009

Lone Jakobsen

jamen hørte det godt i radioen her den anden dag.
vi er så en af de par der ligger lige der i gruppen af de 30 årige....og selv om vi ikke har de problemer....så kan man faktisk godt sætte sig ind i det.
hvis man har et par meget små børn og begge har fuldtidsjob. hvis man så heller ikke har noget netværk der kan aflaste lidt, så tror jeg dagligdagen kan blive meget hård, og overskuddet til sex bliver væk i rutiner og gøremål.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.