Vandskanning vel overstået idag.........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
8 svar
1 synes godt om
11. oktober 2013

isabellasmor

Der var fin passage 

jeg tager min sidste pergotime iaften, og skal så scannes på onsdag og se om jeg snart er klar til en ægløsning 

er der nogle herinde med gode erfarringer med hormoner og hjemmearbejde? vi har snakket om ins og de sagde også på klinikken idag at det nok ville ende med det.

vi havde på fornemmelsen at det var deres bud på næste skridt, og vi har så aftalt herhjemme at vi vil give det et skud her til januar. vi har ikke lige råd til det før ..

men indtil da er det så altså hjemmearbejde vi forsøger os med.... kan vi mon tillade os at håbe? eller er der virkelig så lille chance for at man bliver gravid "naturligt" når man er på hormoner ? 

(jeg laver ikke selv ægløsning pt pga PCO, og jeg har mange små umodne æg i begge sider, men udover det så er alt normalt, og jeg har også tabt mig 5 kg så jeg faktisk er nede på normal vægt igen)

jeg tager som sagt pergotime, og får ægløsningssprøjte når det er, og manden har normal sædkvalitet...... Hvor store er vores chancer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

esioul

isabellasmor skriver:

Der var fin passage 

jeg tager min sidste pergotime iaften, og skal så scannes på onsdag og se om jeg snart er klar til en ægløsning 

er der nogle herinde med gode erfarringer med hormoner og hjemmearbejde? vi har snakket om ins og de sagde også på klinikken idag at det nok ville ende med det.

vi havde på fornemmelsen at det var deres bud på næste skridt, og vi har så aftalt herhjemme at vi vil give det et skud her til januar. vi har ikke lige råd til det før ..

men indtil da er det så altså hjemmearbejde vi forsøger os med.... kan vi mon tillade os at håbe? eller er der virkelig så lille chance for at man bliver gravid "naturligt" når man er på hormoner ? 

(jeg laver ikke selv ægløsning pt pga PCO, og jeg har mange små umodne æg i begge sider, men udover det så er alt normalt, og jeg har også tabt mig 5 kg så jeg faktisk er nede på normal vægt igen)

jeg tager som sagt pergotime, og får ægløsningssprøjte når det er, og manden har normal sædkvalitet...... Hvor store er vores chancer?

Chancerne ved inseminering ligger ca. på 18-20% med partnerens sæd. Så vil tro det er ca. det samme når det er hjemmerul (eller hvad det kaldes)

Anmeld

11. oktober 2013

isabellasmor

esioul skriver:

Chancerne ved inseminering ligger ca. på 18-20% med partnerens sæd. Så vil tro det er ca. det samme når det er hjemmerul (eller hvad det kaldes)

ja okay, de sagde nemlig bare at chancerne var meget små når man giver kvinden hormoner og ellers laver resten af arbejdet hjemme.....

Anmeld

11. oktober 2013

esioul

isabellasmor skriver:

ja okay, de sagde nemlig bare at chancerne var meget små når man giver kvinden hormoner og ellers laver resten af arbejdet hjemme.....

Det kan også være den er lidt mindre end inseminering.

For der bliver sæden jo "skudt helt op".

Men vi kan nemt blive enige om at chancen ikke er tårn høj, men den er der

Anmeld

11. oktober 2013

isabellasmor

esioul skriver:

Det kan også være den er lidt mindre end inseminering.

For der bliver sæden jo "skudt helt op".

Men vi kan nemt blive enige om at chancen ikke er tårn høj, men den er der

hmm... ja.. men tænker, chancerne må vel være på lige fod med helt almindelige par som prøver at få barn? altså uden for behandlingsverdenen?  eller næsten i hvert fald? hmm....

Vi må bare tage den som den kommer og så  en hel masse 

Anmeld

11. oktober 2013

esioul

isabellasmor skriver:

hmm... ja.. men tænker, chancerne må vel være på lige fod med helt almindelige par som prøver at få barn? altså uden for behandlingsverdenen?  eller næsten i hvert fald? hmm....

Vi må bare tage den som den kommer og så  en hel masse 

Det passer også meget godt.

Det her er % udenfor behandlingsverdenen:

Først i 20’erne: Ca. 25 % chance i hver cyklus
Sidst i 20’erne: Ca. 15 % chance i hver cyklus
Sidst i 30’erne: Ca. 10 % chance i hver cyklus

Ja bare gi den gas

Anmeld

11. oktober 2013

Hullabullabulla

isabellasmor skriver:

Der var fin passage 

Altså det var sådan jeg blev gravid efter 2 IUI forsøg som ikke lykkedes.. Sidste forsøg blev jeg sat op i dosis menopur og dannede 2 flotte æg.. Klinikken holdt ferielukket der hvor jeg skulle være insemineret så måtte tage ælsprøjten og så blev det til hjemmearbejde

så der er bestemt håb  

Anmeld

11. oktober 2013

isabellasmor

Britt88 skriver:

Altså det var sådan jeg blev gravid efter 2 IUI forsøg som ikke lykkedes.. Sidste forsøg blev jeg sat op i dosis menopur og dannede 2 flotte æg.. Klinikken holdt ferielukket der hvor jeg skulle være insemineret så måtte tage ælsprøjten og så blev det til hjemmearbejde

så der er bestemt håb  

Det Lyder jo godt 

Håber sådan den snart er der altså.. 

Anmeld

11. oktober 2013

isabellasmor

esioul skriver:

Det passer også meget godt.

Det her er % udenfor behandlingsverdenen:

Først i 20’erne: Ca. 25 % chance i hver cyklus
Sidst i 20’erne: Ca. 15 % chance i hver cyklus
Sidst i 30’erne: Ca. 10 % chance i hver cyklus

Ja bare gi den gas

Så må det jo være omkring de 25% 

tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.