Erfaring med muskelknude i livmoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.162 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. oktober 2013

Lene Unik

Jeg mangler lidt sparing omkring erfaring med muskelknude i livmoderen. Jeg har lige fået konstateret at jeg har en på 10 cm, og ved ikke helt hvordan jeg har det med det, og hvordan jeg skal forholde mig til om den skal blive eller fjernes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

Lene Unik

Godt nok var der ingen kommentarer til mit indlæg dengang jeg lavede det, men vil lige følge op på det. Har været ved gynækolog igen, og ud fra det jeg beskriver af gener og hvor stor den er, så laver han en henvisning til Skejby sygehus med henblik på at få fjernet muskelknuden. Da den er så stor, så betyder det at livmoderen også skal fjernes. Hvis der nu skulle være nogen der har erfaring med det og vil dele erfaringer, så må I meget gerne det.

Anmeld

10. januar 2014

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg har ingen erfaring med muskelknuder eller fjernelse af livmoderen.

Det er iike for at gøre dig nevøs men jeg har lige læst denne her artikel på BT.dk.

http://www.bt.dk/danmark/laeger-fortier-risiko-harmloes-livmoder-operation-kan-foere-til-uhelbredelig-kraef

Anmeld

10. januar 2014

Lene Unik

merethe skriver:

Jeg har ingen erfaring med muskelknuder eller fjernelse af livmoderen.

Det er iike for at gøre dig nevøs men jeg har lige læst denne her artikel på BT.dk.

http://www.bt.dk/danmark/laeger-fortier-risiko-harmloes-livmoder-operation-kan-foere-til-uhelbredelig-kraef

Tak for linket, håber at knuden som gynækologen har forsikret, er harmløs. Jeg har fået taget blodprøve for at udelukke at den skulle stamme fra kræft i æggestokkene, så forventer at han ville have lavet andet undersøgelse også hvis der kunne være mistanke om noget i forhold til selve muskelknuden.

Anmeld

28. marts 2014

Lene Unik

Knuden er vokset så meget, at nu skal den fjernes. Jeg venter på at få en dato for operation. Den størrelse den har gør, at den bliver taget hel ud, sammen med livmoderen.

Anmeld

28. marts 2014

M &.I

Lene Unik skriver:

Jeg mangler lidt sparing omkring erfaring med muskelknude i livmoderen. Jeg har lige fået konstateret at jeg har en på 10 cm, og ved ikke helt hvordan jeg har det med det, og hvordan jeg skal forholde mig til om den skal blive eller fjernes.

øhhh har ikke erfaring med den...

Anmeld

28. marts 2014

rimor

Lene Unik skriver:

Knuden er vokset så meget, at nu skal den fjernes. Jeg venter på at få en dato for operation. Den størrelse den har gør, at den bliver taget hel ud, sammen med livmoderen.

Vil da ikke undlade at give dig et kram med på vejen

Anmeld

28. marts 2014

Lene Unik

rimor skriver:

Vil da ikke undlade at give dig et kram med på vejen

Tak skal du have, der er ingen vej udenom, men ville helt bestemt gerne have været denne operation foruden. Selvom det på lægen lidt lød som det var en rutine sag, så er det stort for mig at skal have fjernet livmoderen.

Godt at jeg er så "gammel" og har store børn, så har ikke det at tænke på.

Anmeld

28. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min svigerinde var igennem det sidste år. Det blev opdaget fordi hun i flere mdrer har gået og haft smerter og mærklige blødninger. Først trode lægerne det var kraft, så trodsede de det var noget andet, og til sidst fandt de ud af at det heldigvis " bare" var en muskelhunde. 

Hun fik fjernet knuden, havde en del bøvl efterfølgende og endte med også at sku ha fjernet livmodren. Efter det har der ik været nogen problemer, og hun fortryder at hun ik bare fik det hele gjort på en gang. 

Håber at alt går vel for dig! Vh stine

Anmeld

28. marts 2014

Lene Unik

StineW79 skriver:

Min svigerinde var igennem det sidste år. Det blev opdaget fordi hun i flere mdrer har gået og haft smerter og mærklige blødninger. Først trode lægerne det var kraft, så trodsede de det var noget andet, og til sidst fandt de ud af at det heldigvis " bare" var en muskelhunde. 

Hun fik fjernet knuden, havde en del bøvl efterfølgende og endte med også at sku ha fjernet livmodren. Efter det har der ik været nogen problemer, og hun fortryder at hun ik bare fik det hele gjort på en gang. 

Håber at alt går vel for dig! Vh stine

Tak for dit svar. Min blev opdaget tilfældigt, og efterfølgende har jeg så fundet ud af at jeg har haft en del symptomer, som jeg ikke vidste var derfra.

Her kan de ikke nøjes med kun at fjerne knuden, den er så stor, så livmoderen skal med. Håber det går nemt efterfølgende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.