Hvordan gør man når de deler værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
8 svar
1 synes godt om
10. oktober 2013

StudPsyk

Jeg vil gerne vide noget om hvordan i har gjort, jer hvis børn på forskellig alder deler værelse.

Det skal vores - vi har kun en treværelses. Men har nogle spørgsmål!

• Hvornår rykkede i den lille ind på den stores værelse?
  • Påvirkede det deres nattesøvn negativt?
  • Kom de i seng på samme tid?

Yderligere spørgsmål er her, for James kommer i seng 18.30 og Rose først en time senere, og det er jo noget værre bøvl Hvad gør man så? Rose er ikke ligefrem stille, når hun puttes.

James spiser pt 1 gang om natten. Grunden til jeg tænker på det nu er at James er begyndt at vågne meget af vores sovelyde, så ville ønske vi kunne rykke ham på eget værelse. Men han er også kun 6 mdr..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2013

Mumto3

Vi har tre børn og de kommer i seng samtidig og har altid gjort det.

Anmeld

10. oktober 2013

StudPsyk

Mumto3 skriver:

Vi har tre børn og de kommer i seng samtidig og har altid gjort det.

Nu ved jeg ikke om det ændrer sig med alderen, men vi kan ikke strække James længere end 18.30, og Rose er B-menneske, så 19 er det allertidligste, og der er det typisk umuligt at få hende til at sove

Anmeld

10. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige. Lillesøster flyttede ind til storebror, da hun var omkring 1 år. De er altid kommet i seng samtidig, og de lærte hurtigt, at sove sammen

Anmeld

10. oktober 2013

StudPsyk

MoarHvidovre skriver:

Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige. Lillesøster flyttede ind til storebror, da hun var omkring 1 år. De er altid kommet i seng samtidig, og de lærte hurtigt, at sove sammen

Gaarrhhh et halvt år mere, det mener du ikke Haha!

Anmeld

10. oktober 2013

Ciss

Vores på snart seks år og snart fire år deler værelse - og det har de gjort siden Lillebror var ca 8 mndr.

Det eneste, som har ødelagt deres nattesøvn er, hvis vi forsøger at lægge dem samtidig. Så har vi det gående, for de begynder at snakke sammen og så at lege sammen osv. For os fungerer det bedst at lægge den ene først, og den anden, når den første sover. Vi har også hele tiden lagt den mindste først. Både for at give den ældste lidt alenetid med de voksne, og fordi det stort set har passet best sådan med tanke på sovemønstre. Den store har aldrig vågnet ved, at den lille fik mælk eller vand om natten. Den lille er stort set ikke vågnet, når den ældste bliver lagt - selvom vi synger godnatsang eller læser godnathistorie. Nogle gange har jeg læst godnathistorien i sofaen i stedet for i sengen, hvis Lillebror ikke var faldet godt nok i søvn endnu, men stort set er det gået rigtig fint.

Det eneste tidspunkt, hvor jeg har ønsket, at vi havde dem på to separate rum, har været, hvis den ene eller begge er syg. Hvis den ene har ligget og græt med ondt i ørene om natten skal det godt gøres, at den anden ikke vågner. Hvis den ene kaster op, ønsker jeg ikke, at den anden skal være i nærheden og evn blive smittet, og hvis den ene har feber og ligger og sover i sin seng om dagen har det ikke altid været så enkelt at forklare den anden lille størrelse, at det ikke er en god ide at begynde at lege på gulvet lige ved siden af samtidig.

Men stort set går det rigtig godt. Det er tydeligt, at de finder en vis tryghed i at den anden er der.

Anmeld

10. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Janne T. skriver:

Gaarrhhh et halvt år mere, det mener du ikke Haha!

Ellers ville de bare vække hinanden, så det var den bedste løsning for os. De er nu 6 år og 4 1/2 år, og deler stadigvæk værelse. Der er aldrig problemer når de skal sove. Faktisk kun hvis den ene ikke er hjemme, så vil de ikke sove alene og den som er hjemme ender som regel inde i sengen hos os

Anmeld

10. oktober 2013

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Janne T. skriver:

Jeg vil gerne vide noget om hvordan i har gjort, jer hvis børn på forskellig alder deler værelse.

Det skal vores - vi har kun en treværelses. Men har nogle spørgsmål!

• Hvornår rykkede i den lille ind på den stores værelse?
  • Påvirkede det deres nattesøvn negativt?
  • Kom de i seng på samme tid?

Yderligere spørgsmål er her, for James kommer i seng 18.30 og Rose først en time senere, og det er jo noget værre bøvl Hvad gør man så? Rose er ikke ligefrem stille, når hun puttes.

James spiser pt 1 gang om natten. Grunden til jeg tænker på det nu er at James er begyndt at vågne meget af vores sovelyde, så ville ønske vi kunne rykke ham på eget værelse. Men han er også kun 6 mdr..

Der er 14 1/2 måned mellem vores børn. Den bette sov hos os til hun sov 100% igennem (omkring 9 måneder), derefter sov hun inde ved storebror.
De bliver puttet kl 19 og sover til 6.30-7 og skulle en af dem ske at vågne i løbet af natten har det aldrig påvirket den anden.

Anmeld

11. oktober 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
vores sover på samme værelse og det har de gjort siden lillebror var 1,5 år. nu er de 2-5år.
før havde de hverderes værelse men efter at vi flyttede valgte vi den løsning og så give dem et fælles legeværelse.
de forstyrer overhovedet ikke hinanden selv om den lille stadig vågner om natten.
så hvis i syntes det er tid til at flytte ham syntes jeg i skal forsøge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.