hvordan skal man blive enig -.-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
6 svar
3 synes godt om
9. oktober 2013

Anonym trådstarter

sagen er den jeg venter tvillinger med en jeg ikke er sammen med, har 14 dage tilbage inden igangsættelse og derfor list sat det krav at det nok var på tide vi blev enige om nogle navne, eller ihvertfald kom med nogle forslag. problemet ligger så i at vi faktisk var blevet enige om et pigenavn, men fordi jeg så ikke kan lide det drenge navn han synes vil han nu heller ikke hun skal hedde det vi blev enige om....

sagde så at så måtte vi jo prøve at foreslå nogle andre navne hvilket åbenbart satte hans pis mere i kog, fordi man åbenbart måtte "give og tage" men har lidt den holdning (desværre) at et navn ikke skal vælges ud fra den holdning, da det er mig der skal sige navnet hver dag, udover det er det navn han synes drengen skal hedde det samme som min fætter hedder hvilket jeg synes er for kompliceret, men kan han slet ikke sætte sig ind i da han ikke snakker med nogen i hans familie.....

nå men den blev afsluttet med at vi jo så måtte lave 10 nye drenge navne og 10 nye pigenavne, hvilket jeg faktisk blev sur og irriteret over da han jo selv var gået med til pgienavnet, men reagere som et børnehavebarn der ikke får sin vilje og derfor kunne hun jo så heller ikke hedde det -.-

men ud af det blå siger han så at han så heller ikke synes de skal døbes, hvilket i min familie er en tradition, og min anden søn også er døbt, og igen skabte han sig som et børnehavebarn, fordi han mente han slet ikke havde noget at skulle ahve sagt...

aner slet ikke hvordan jeg skal håndtere det, skal siges det faktisk var planlagt at vi skulle have et barn, men han valgte så at være utro et par gange eller 20 og det kunne jeg ikke leve med og smed derfor kortene på bordet.....

men hvad gør man når man overhovedet ikke kan blive enige om noget som helst???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2013

Pcokate

Anonym skriver:

sagen er den jeg venter tvillinger med en jeg ikke er sammen med, har 14 dage tilbage inden igangsættelse og derfor list sat det krav at det nok var på tide vi blev enige om nogle navne, eller ihvertfald kom med nogle forslag. problemet ligger så i at vi faktisk var blevet enige om et pigenavn, men fordi jeg så ikke kan lide det drenge navn han synes vil han nu heller ikke hun skal hedde det vi blev enige om....

sagde så at så måtte vi jo prøve at foreslå nogle andre navne hvilket åbenbart satte hans pis mere i kog, fordi man åbenbart måtte "give og tage" men har lidt den holdning (desværre) at et navn ikke skal vælges ud fra den holdning, da det er mig der skal sige navnet hver dag, udover det er det navn han synes drengen skal hedde det samme som min fætter hedder hvilket jeg synes er for kompliceret, men kan han slet ikke sætte sig ind i da han ikke snakker med nogen i hans familie.....

nå men den blev afsluttet med at vi jo så måtte lave 10 nye drenge navne og 10 nye pigenavne, hvilket jeg faktisk blev sur og irriteret over da han jo selv var gået med til pgienavnet, men reagere som et børnehavebarn der ikke får sin vilje og derfor kunne hun jo så heller ikke hedde det -.-

men ud af det blå siger han så at han så heller ikke synes de skal døbes, hvilket i min familie er en tradition, og min anden søn også er døbt, og igen skabte han sig som et børnehavebarn, fordi han mente han slet ikke havde noget at skulle ahve sagt...

aner slet ikke hvordan jeg skal håndtere det, skal siges det faktisk var planlagt at vi skulle have et barn, men han valgte så at være utro et par gange eller 20 og det kunne jeg ikke leve med og smed derfor kortene på bordet.....

Hvis i OVERHOVEDET ikke kan blive enige kan i få jer en mægler, som kan sidde Og hjælpe jer til enighed. Det kan være er neutralt familiemedlem, fællesven, en fra kommunen, psykolog m.m.

hvis det heller ikke går og der er ikke er planlagt fælles forældremyndighed, må den der har den tage endelig beslutning (men bør være aller aller sidste udvej). 

Held og lykke 

Anmeld

10. oktober 2013

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Hvis i OVERHOVEDET ikke kan blive enige kan i få jer en mægler, som kan sidde Og hjælpe jer til enighed. Det kan være er neutralt familiemedlem, fællesven, en fra kommunen, psykolog m.m.

hvis det heller ikke går og der er ikke er planlagt fælles forældremyndighed, må den der har den tage endelig beslutning (men bør være aller aller sidste udvej). 

Held og lykke 

har faktisk prøvet at foreslå det, men vil han ikke fordi han ikke mener andrebehøver blive blandet ind i det -.-

forældremyndigheden bliver automatisk delt i 2 da vi har boet sammen i mere end 10 mdr

Anmeld

10. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Synes det lyder som om at det stammer fra noget andet at han sltter sig imod... Følser der evt er i klemme eller andet 

Anmeld

10. oktober 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Synes det lyder som om at det stammer fra noget andet at han sltter sig imod... Følser der evt er i klemme eller andet 

herfra er der ingen følelser i klemme, han valgte at være utro, og det er noget jeg aldrg vil kunne leve med.... men om han har nogle følelser i klemme aner jeg ikke....

men ihvertfald er jeg ved at være træt af børnehave metoden " hvis ikk jeg må låne din bil, vil jeg aldrig lege med dig " agtigt, og aner slet ikke hvad jeg skal gøre/sige mere....

Anmeld

10. oktober 2013

C-Dog

Hvis der er to kan i vel bestemme et navn hver? Og så den der har bestemt navn til den ene må bestemme mellemnavnet til den anden og omvendt. På den måde får i begge jeres vilje (og du kan jo så bare vælge kun at kalde dem de navne du har valgt, hvis han insistere på noget så underligt som Ib hiphop Bullerline ;-))

Anmeld

10. oktober 2013

Nemesis

Hvis i allerede nu har problemer så bliver det da en kamp resten af vejen.
Går ud fra i har boet sammen mens du var gravid og du derfor ikke selv har forældremyndigheden.

Ellers er der jo den luskede og det er at fortælle jordmoder nanvene på baby..det kommer jo så til at stå.

jeg ville allerede nu kontakte statsforvaltningen og bede om konfliktmægling. så må han jo vælge om han vil deltage eller ej..men det vil kun skade hans sag hvis han ikke gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.