Mænd og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

361 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej, min mand er startet i et vikariat her d. 1. Og vi skal have en baby i december, han er ikke medlem at en fagforening da han først lige har fået jobbet, og han har jo ikke optjent ferie, eller noget. Hvad gør man så så han kan få de 14 dages barsel for når han kun er ansat på 25 timer vil det jo være mange penge at miste. Har jeres mænd så bare arbejdet efter fødselen eller kan man søge om noget ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hej, min mand er startet i et vikariat her d. 1. Og vi skal have en baby i december, han er ikke medlem at en fagforening da han først lige har fået jobbet, og han har jo ikke optjent ferie, eller noget. Hvad gør man så så han kan få de 14 dages barsel for når han kun er ansat på 25 timer vil det jo være mange penge at miste. Har jeres mænd så bare arbejdet efter fødselen eller kan man søge om noget ?

Uanset hvad har han ret til de 14 dages barsel.. Og de bliver betalt af udbetaling Danmark så vidt jeg ved

Anmeld

9. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Barsel har heldigvis ikke noget at gøre med fagforening eller arbejde man har ret til barsel ligemeget om man er har job, er under uddannelse eller på kontanthjælp  

han skal bare melde til sin arbejdsgiver at han skal have de 14dages barsel i december. Så ved deres lønfolk højst sandsynligt hvad han skal gøre derfra, eller også ordner de det for ham

Anmeld

9. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Barsel har heldigvis ikke noget at gøre med fagforening eller arbejde man har ret til barsel ligemeget om man er har job, er under uddannelse eller på kontanthjælp  

han skal bare melde til sin arbejdsgiver at han skal have de 14dages barsel i december. Så ved deres lønfolk højst sandsynligt hvad han skal gøre derfra, eller også ordner de det for ham

Men jeg tænker bare at han jo skal have optjent det? For selv om man har ret til 14 dages barsel, er det vel ikke betydet at man får nogen penge ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.